اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی:

ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح تا ۳ روز مانده به اربعین ادامه دارد

کد خبر : 53941

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص زمان پایان ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح گفت: ثبت‌نام زائران تا ۳ روز مانده به اربعین ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، جواد شاد در خصوص نحوه اعزام کاروان‌های عتبات عالیات برای سفرهای اربعین اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای اربعین کاروانی ندارد. به دلیل ازدحام در عراق، عدم استفاده مطلوب زائران از خدمات هتل‌ها و افزایش قیمت واحدهای اقامتی در ایام اربعین، سازمان حج و زیارت کاروانی اعزام نمی‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر زائران تحت پوشش کاروان‌های حج و زیارت عازم عراق شوند باید ۳ روز در کربلا اقامت داشته باشند، اما ممکن است زائران نیمی از وقت خود را در ترافیک و ازدحام جمعیت از دست بدهند که اعتراض آن‌ها را در پی خواهد داشت، از همین رو به دلیل اینکه نمی‌توان از امکانات به خوبی استفاده و هزینه اضافی پرداخت کرد، حج و زیارت در سفرهای اربعین ورود پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص تداوم اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات در ماه محرم بیان کرد: اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات تا ابتدای ماه صفر ادامه دارد.

شاد در خصوص زمان پایان ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح گفت: ثبت‌نام زائران در سامانه سماح تا ۳ روز مانده به اربعین ادامه دارد.

وی ضمن توصیه به زائران اربعین عنوان کرد: زائران گذرنامه معتبر خود را دریافت کنند، به صورت گروهی به عراق سفر کنند، اگر بیماری خاصی دارند پروتکل‌های آن را رعایت کنند، بلیت رفت و برگشت خود را تهیه کنند، هزینه‌های راه به خصوص در کشور عراق را برآورد کنند. حتما با توجه به گرمای شدید در عراق امکانات و وسایل موردنیاز خود را مدنظر قرار دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن