شهری

بیمارستان کودکان اکبر مشهد به همت خیران برای درمان بیماریهای کلیه مجهز شد

کد خبر : 53920

رییس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: این بیمارستان با حمایت خیران سلامت به دستگاه یورتروسکوپ (درمان سنگ کلیه و مجاری ادرار) مجهز شد.

به گزارش صبح مشهد و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سید علی جعفری روز یکشنبه افزود: یورتروسکوپی روشی برای درمان انواع مشکلات مجاری ادرار (مثانه و حالب) است. در این روش اسکوپ کوچکی همچون تلسکوپ انعطاف پذیری وارد مجاری ادرار می شود تا سنگ کلیه را یافته و خارج کند.

وی با بیان اینکه این دستگاه به ارزش ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال خریداری شده است، عنوان کرد: پیش از این به علت نبود دستگاه مربوطه، بیماران به مراکز درمانی دیگر از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و دکتر شیخ منتقل می‌شدند که از این پس این مشکل برطرف خواهد شد.

رییس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر با اشاره به اهمیت کار خیران حوزه سلامت خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی کار خیر و نکوداشت مقام نیک اندیشان در حوزه سلامت و ایجاد بستر مناسب در جلب مشارکت خیران خارج از دانشگاه، از مهمترین اولویتهای این مرکز به شمار می‌رود.

یورتروسکوپی یک جراحی سرپایی است و با قرار دادن استنت (لوله‌ای که در حالب قرار می‌گیرد تا آن را باز نگه دارد)، این عمل یک ساعت زمان می‌برد. دستگاه یورتروسکوپ از تجهیزات پزشکی مهم و کاربردی در تشخیص و درمان این عارضه است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن