شهری

اجرای عملیات کودآبیاری جهت تقویت درختان صنوبر بلوار ملک آباد

کد خبر : 53703

شهردار منطقه یک مشهد مقدس از اجرای عملیات کودآبیاری جهت تقویت درختان صنوبر در راستای تقویت و رساندن مواد مغذی به پوشش گیاهی و درختان سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، جواد مسلم با بیان این خبر اظهار داشت: به منظور بهبود فضای سبز شهری، تهیه عناصر مورد نیاز رشد درختان و تغذیه و تقویت آنها، کودآبیاری به بیش از ۸۰۰ اصله درخت صنوبر، در بلوار ملک آباد این منطقه انجام شد.

وی با اشاره به ضرورت انجام چنین اقداماتی افزود: کود آبیاری یکی از روش‌های نوین جهت کوددهی و تامین مواد مغذی گیاهان از طریق سیستم آبیاری است. در این روش کود محلول که حاوی عناصر مغذی مورد نیاز گیاه می‌باشد، در آب حل شده، بطور مستقیم در دسترس گیاه قرار گرفته و در نهایت توسط ریشه گیاه جذب می‎شود. از مزیت‌های این روش در مقایسه با روش سنتی این است که مواد مغذی به مقدار کم و در حد نیاز مورد استفاده گیاهان قرار می‌گیرد و بدین ترتیب از هدررفت کود و تلفات جلوگیری به عمل می‌آید.

شهردار منطقه یک افزود: درختان همواره اهمیت ویژه ای در فضاهای سبز شهری و نشاط و زیبایی بصری داشته اند، بنابراین حفظ و تقویت درختان موجب افزایش سطح سبزینگی و مقاومت درخت در برابر عوامل محیطی خواهد شد و همچنین از خشک شدن ناگهانی درختان نیز پیشگیری می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن