شهری

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی:

تعطیلات سراسری پایان هفته به افزایش ماندگاری زائران در مشهد کمک خواهد کرد

کد خبر : 53584

تعطیلات سراسری پایان هفته به افزایش ماندگاری زائران در مشهد کمک خواهد کرد

صبح مشهد- رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: تعطیلات سراسری پایان هفته علاوه بر افزایش سطح ماندگاری زائران در مشهد، مراجعه‌کنندگان زیارتی و گردشگری در این شهر را نیز افزایش خواهد داد.

محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه سایر نقاط دنیا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل و ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است، عملا ۴ روز از هفته را از دست می‌دهیم. هم‌پوشانی نداشتن روزهای تعطیل ایران و سایر کشورها تداخلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: این مصوبه تصمیم خوبی به سود صنعت گردشگری ایران است و سطح اشغال هتل‌ها برای زائران خارجی بهتر خواهد شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در راستای این طرح باید بخش خصوصی را هم وارد میدان کنیم. بخش خصوصی با یک برنامه‌ریزی، طرح ارزان‌سازی فضاهای اقامتی را برای مسافران فراهم کرده و قیمت واحدهای حمل‌ونقل را نیز مدیریت می‌کند تا مسافر و زائر بتواند بدون دغدغه سفر کند.

مادرشاهیان تصریح کرد: تخفیف‌های ویژه‌ای که برای ایام مختلف در هتل‌های مشهد اعمال می‌کنیم به این دلیل است که جذابیت‌ بیشتری در جذب زائر داشته باشیم. اگر بخواهیم دولت و دیگران را مقصر بدانیم، کار جلو نمی‌رود. باید بخش خصوصی برای جذب مسافر، افزایش ماندگاری زائران و افزایش سطح اشغال هتل‌ها تمهیداتی بیندیشد.

وی یادآور شد: با این طرح علاوه بر افزایش سطح ماندگاری زائران در مشهد، مراجعه‌کنندگان زیارتی و گردشگری در مشهد افزایش خواهد داشت. امیدوارم با خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران بتوانیم سطح اشغال هتل‌ها را به اندازه‌ای برسانیم که مشهد پتانسیل بالایی در آن دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن