شهری

برق ۱۱۰ اداره و بانک پُرمصرف در مشهد روزانه و به طور متوسط قطع می شود

کد خبر : 53557

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در پی اجباری شدن عمل به مصوبه هیات وزیران مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، به طور متوسط روزانه برق ۱۱۰ اداره و بانک پرمصرف این کلانشهر که از اجرای مصوبه یاد شده تخطی کرده اند قطع می شود.

به گزارش صبح مشهد، معصومه مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش گرمای بی سابقه در هفته جاری و ضرورت کاهش مصرف انرژی برق موجب شده تا دستگاه های اجرایی،نهادها و بانک ها بر اساس بند ۲ مصوبه هیات وزیران مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به دوره سال گذشته ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند که در این راستا پایش ادارات و بانکهای این کلانشهر از ۲۰ خرداد ماه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا با افزایش شدت گرما در چند روز اخیر، برق ۱۰۵ اداره و بانک پرمصرف در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه و برق ۱۴۳ اداره و بانک پرمصرف در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در مشهد قطع شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد سهم بانکها در قطعی های برق مشترکان اداری مشهد را ۶۰ درصد دانست و گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ ساختمان اداری در محدوده عملیاتی این شرکت دارای کنتورهای هوشمند هستند که از راه دور کنترل پذیر بوده و می توان برق آنها را قطع کرد.

مرادی افزود: هر اداره و بانکی که الگوی مصرف را رعایت نکند، در لحظه با قطع برق رو به رو خواهد شد و در این راستا باید استفاده از سیستم های سرمایشی تا حد قابل قبولی کاهش یابد و همچنین قرار دادن کولر آبی روی دور کند و یا استفاده از پنکه می تواند در کاهش مصرف اثرگذار باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر و حتی شبانه کارکنان مدیریت مصرف در سطح شهر اضافه کرد: مصرف ادارات و دستگاه های اجرایی از طریق کنتورهای هوشمند قابل کنترل و نظارت و پایش است و البته قبل از قطع برق آنها، به صورت پیامکی و تلفنی اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و در صورت رعایت نکردن ضوابط یاد شده، در نهایت از راه دور و بدون مراجعه حضوری، برق آنان قطع می شود.

تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه برق آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن