شهریورزشی

حکایت ۴ ثانیه دونده مشهدی!

کد خبر : 53472

رکورددار دوی ۸۰۰ متر ایران از داستان عجیب مسابقه رکورد گیری و بی‌توجهی‌ها می‌گوید.

صبح مشهد- فدراسیون دوومیدانی برای انتخاب تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو اقدام به برگزاری مسابقه رکوردگیری کرده است. این مسابقه در دو بخش زنان و مردان برگزار شد و نفرات برتر مواد مختلف معرفی شدند. هر چند هنوز ترکیب نهایی تیم ملی دوومیدانی کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی مشخص نشده است، اما گفته می شود که از بین بانوان فقط دو نفر قرار است اعزام شوند اما ورزشکارانی که رکورد ملی را جابه جا کرده اند، در فهرست مسافران به هانگژو نیستند. تکتم دستاربندان یکی از دونده های مشهدی است که در رقابت ماده ۸۰۰ متر، ضمن قهرمانی، رکورد ملی را هم شکست. حد نصاب قبلی این ماده با زمان ۲:۰۸.۸۶ در اختیار خود دستاربندان بود. این دونده جوان این ‌بار زمان ۲:۰۸.۵۵ را ثبت کرد، اما برای رسیدن به پیراهن تیم‌ ملی و بلیت هانگژو باید به حد نصاب۲:۰۴ می‌ رسید که این فرصت از این دونده جوان آینده دار گرفته شد.او معتقد است که برای رسیدن به این مرحله خیلی تلاش کرده و تمرینات سختی را پشت سر گذاشته تا بتواند جزو مسافران هانگژو باشد اما سخت گیری های بی اندازه و کاهش سهمیه اعزام ها باعث شده که از حضور در بازی های آسیایی محروم شود ولی هنوز امیدوار است که سهمیه ها افزایش پیدا کند.

اختلاف چند ثانیه ای
تکتم دستاربندان که از رکوردداران ملی محسوب می شود، درباره مسابقات رکوردگیری که در تهران انجام شده است، می گوید: فدراسیون دوومیدانی برای این که نفرات اعزامی به مسابقات بازی های آسیایی را مشخص کند، یک مسابقه رکوردگیری برگزار کرد که بنده در این رقابت ها توانستم رکورد ملی را جابه جا کنم اما حد نصابی که برای رکورد مشخص شده، در حد طلای آسیا بود یعنی یک ورزشکار مثل من در ماده ۸۰۰ متر باید حد نصاب ۲:۰۴ را به دست می آورد ولی رکورد من ۲:۰۸ بود یعنی ۴ ثانیه کم داشتم. برای همین گفته شده که در فهرست مسافران بازی های آسیایی نیستم. وی خاطر نشان کرد: هر چند که گفته شده سهمیه بخش بانوان خیلی کم است و فقط ۲نفر اعزام می شوند اما قرار است با وزیر ورزش صحبت شود و رضایت دهند که سهمیه بخش بانوان را بیشتر کنند تا این شانس را داشته باشیم که در این رویداد مهم حضور پیدا کنیم.

سهمیه کم بانوان
وی در ادامه سخنان خود می افزاید: نکته قابل تامل این است که در بخش دختران فقط دو نفر آن هم از ماده ۱۰۰ متر قرار است اعزام شوند. یعنی از دیگر ماده ها کسی اعزام نمی شود.چند ماه تلاش کردیم و سختی کشیدیم تا بتوانیم جزو اعزامی های بازی های آسیایی باشیم اما حالا از آن محروم شده ایم ولی هنوز امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ بدهد و سهمیه اعزامی را افزایش دهند. وی اضافه می کند: این در حالی است که از بخش پسران قرار است ۶-۷ نفر اعزام شوند اما سهمیه دختران خیلی کم است. بانوان در چند سال اخیر نشان دادند که می توانند در سطح بین المللی خوش بدرخشند و مقام کسب کنند. فعلا گفته شده که فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر به بازی های آسیایی اعزام می شوند. امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ بدهد و سهمیه ها را اضافه کنند. حداقل به بانوان نگاهی متفاوت تر داشته باشند. در این بین حق من واقعا ضایع شده است. تنها ورزشکار استقامتی در مسابقات رکوردگیری بودم که رقیبی نداشتم و با فاصله قهرمان ایران شدم.

رکورددار بدون حمایت
این دونده قهرمان در ادامه سخنان خود به بی‌توجهی ها ی مسئولان اشاره می کند و می گوید: متاسفانه در خراسان رضوی هیچ حمایتی نمی شویم. با وجود این که ملی پوش هستیم و رکورددار ملی اما هیچ توجهی به ما نمی شود.خیلی عجیب است کسی که رکورد ملی را دارد و همیشه مدال کسب می کند، به او هیچ اهمیتی داده نمی شود. یک ورزشکار حرفه ای با هزینه های زیادی مواجه است و به تنهایی نمی تواند از عهده آن بربیاید. الان حدود ۲۲ سال دارم و هنوز می توانم برای استان و شهرم افتخار آفرینی کنم. این هم منوط به این است که حمایت شوم. کفش مسابقه ام که ۱۰ میلیون قیمت دارد، الان نیازمند تعمیر است. توانایی خرید کفش جدید را ندارم. از طرفی نیاز به مکمل دارم که خیلی هزینه دارد. برای رسیدن به سالن تمرین باید ۲ ساعت در مسیر باشم. مگر این استان در دوومیدانی چند ملی پوش دارد که نمی تواند از آن ها به خوبی حمایت کند؟ اگر من رکوردی را جابه جا می کنم، افتخار آن برای خراسان رضوی است. امیدوارم که در آینده شرایط بهتر شود و ورزشکاران راحت تر و بدون دغدغه بتوانند در مسابقات حاضر شوند.

منبع: روزنامه خراسان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن