اخبار مهم

میزان مرگ و میر در خراسان رضوی ۱۳ درصد افزایش یافت 

کد خبر : 53405

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ و میرهای رخ داده در این استان طی دو سال گذشته ۱۳ درصد به طور میانگین افزایش یافته است که دوران پس از کرونا و افزایش تصادفات و ترددها از علل احتمالی در این خصوص به شمار می‌رود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر سید آریا حجازی روز شنبه در نشست خبری افزود: میزان فوتی‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ به میزان چهار هزار و ۵۴۱ مورد گزارش شده است که این میزان در سال ما قبل آن (۱۴۰۰) به میزان چهار هزار و ۲۳ نفر بوده است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۹۹ مورد از فوتی های خراسان رضوی مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی از جمله تصادفات و حوادث ترافیکی، سقوط از بلندی، خفگی با گاز منوکسید کربن، سوختگی، غرق شدگی، برق گرفتگی و حادثه کار بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین هزار و ۴۴۲ مورد از فوتی های استان ناشی از مرگ‌های طبیعی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های دستگاه گوارش و بیماری‌های مغز و اعصاب بوده است.

وی گفت: در بین فوتی‌های ناشی از حوادث غیر عادی خراسان رضوی در سال گذشته، ۱۴۷ مورد سقوط از بلندی، ۱۶۴ مورد سوختگی و ۴۲ مورد برق گرفتگی گزارش شده است.

حجازی افزود: این در حالی است که میزان موارد فوتی ناشی از حوادث کار در سال گذشته نسبت مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۶.۸ درصدی از ۱۴۳ مورد به ۱۱۹ مورد رسیده است.

افزایش ۶۷ درصدی فوتی ناشی از مسمومیت با منواکسید کربن

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان فوتی ناشی از خفگی با گاز منواکسیدکربن در استان طی دو سال اخیر با رشد ۶۷.۳ درصدی از ۴۹ به ۸۲ مورد و میزان فوتی ناشی از تصادفات و حوادث ترافیکی در استان با رشد ۳۰.۳ درصدی از هزار و ۳۸ مورد به هزار و ۳۵۳ رسیده است.

دکتر حجازی بدون اشاره به آمار فوتی ناشی از خودکشی در خراسان رضوی ادامه داد: میزان موارد فوت ناشی از خودکشی طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

این مسوول بیان کرد: میزان مرگهای ناشی از مسمومیت با الکل طی این مدت از ۲۶ به ۳۰ مورد طی این مدت افزایش یافته است.

گفتنی است پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۰ مرکز شامل یک اداره کل در مشهد و ۱۹ مرکز در سایر شهرستان های استان خراسان رضوی است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۶۰ نفر نیروی انسانی و پرسنل است که ۷۴ نفر پزشک و ۱۸۶ نفر کارمند هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن