اقتصادی

حدود ۸۸۰ هزار خانوار خراسان رضوی مشمول افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی شدند

کد خبر : 53183

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: افزایش اعتبار ۲۰ درصدی یارانه در طرح کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های اول تا سوم شامل ۸۷۹ هزار و ۹۲۷ خانوار یارانه بگیر، در این استان فعال شد.

به گزارش صبح مشهد، غلامرضا زارعی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این خانوارها می توانند در دهکهای اول تا سوم و یارانه بگیر این استان از امروز مشمول مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی شده و می توانند ۱۳ قلم کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه های مربوطه خریداری کنند.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی که در ۱۳ خرداد فراخوان شد، افزایش ۲۰ درصدی یارانه فقط برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود اما از امروز (۲۹ خرداد) کل دهک های اول تا سوم در کشور به این طرح پیوسته اند.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال جاری که از ۱۳ خرداد ماه آغاز شد تا پایان روز گذشته ۵۱ هزار و ۴۲۸ خانوار از آن استفاده کرده و تاکنون ۷۰ میلیارد تومان کالا خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۵۷۸ صندوق فروشگاه اعم از زنجیره ای و خرد در استان خراسان رضوی فعال بودند که ۹۸ هزار و ۵۹۹ تراکنش خرید را انجام داده اند.

زارعی بیان کرد: شرط بهره‌مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است، خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

وی گفت: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن‌مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* برای خطوط ایرانسل و همراه اول و #۱۴۶۳* برای خطوط رایتل از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن