شهری

استاندار درحاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد اعلام کرد:

انبوه سازی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

کد خبر : 53104

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش‌ از ۲۰ هزار واحد مسکونی به‌صورت انبوه‌سازی در سطح استان در حال ساخت است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، یعقوبعلی نظری در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد، اظهار داشت: موضوع ساختمان و تولید مسکن از موضوعات جدی کشور ما و دولت می باشد که یکی از موضوعات بسیار مهم این حوزه، مصالح مربوط به تولید مسکن است.

وی با اشاره به برگزاری همه ساله نمایشگاه ساختمان که ازنمایشگاه های مورد استقبال مردم می باشد، گفت: امسال هم با توجه به تولیدات جدید با تکیه بر همه مؤلفه‌هایی که باید رعایت شود، اعم از ایمنی صرفه‌جویی و مباحث دیگر این نمایشگاه برگزار شده و امیدوار هستیم که مخصوصاً انبوه‌سازان با استفاده از این نمایشگاه، مصالح مفیدتری را در صنعت ساختمان بکار برند.

نظری بیان کرد: در این نمایشگاه بعضی از شرکت‌ها فناوری جدیدی داشته‌اند که ارائه کردند و اگر سازندگان به این جمع‌بندی برسند که از این محصولات استفاده کنند و ارتباطی بین همه این مؤلفه‌ها برقرار شود قطعا نمایشگاه تأثیرگذاری خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص ساخت نهضت ملی مسکن در استان نیز افزود: نهضت ملی مسکن، ابعاد مختلفی دارد که مهم‌ترین بخش این است که ما زمین را آماده کنیم در اختیار متقاضیان قرار دهیم. بنابراین این رویکرد دنبال می شود و در راستای این رویکرد، حدود ۱۰۰ هزار واحد زمین را برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان آماده کردیم.

نظری همچنین گفت: حدود بیش‌ از ۲۰ هزار واحد مسکونی به‌صورت انبوه‌ساز در سطح استان در حال ساخت است که عدد بالایی در اختیار خود متقاضیان قرار گرفته که بعضی از متقاضیان که از سال قبل شروع به ساخت کردند و اکنون در شرف اتمام هست، بعضاً هم به اتمام رسیده و آماده سکونت این افراد است.

وی در خصوص مولفه های نهضت ملی مسکن ادامه داد: آماده‌سازی و تأمین زیرساخت، تأمین مصالح، تسهیلات و پروانه بهره برداری از مهم ترین مولفه هایی است که باید در نظر گرفت، تلاش می‌کنیم که حداکثر تخفیف را در ارتباط با پروانه‌ها بتوانیم برای متقاضیان فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بسیار امیدوار هستم تا حدود دو الی ۳ ماه آینده، جهش جدی در موضوع نهضت مسکن در استان و در همه شهرستان‌ها شاهد باشیم. البته وضعیتمان تا الان هم به نسبت کل کشور وضعیت بدی نیست اما حتماً شاهد این جهش جدی در نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن