شهری

اسقف اعظم ارامنه ایران از آرامگاه و موزه نادرشاه افشار بازدید کرد

کد خبر : 52869

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری گفت: “سِبُوه سرکیسیان” اسقف اعظم ارامنه تهران و نماینده عالی کلیسای ارامنه در ایران به اتفاق هیات همراه از باغ موزه آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کرد.

به گزارش صبح مشهد، حسین ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اگرچه این سفر به دعوت آستان قدس رضوی بوده است، اما انتخاب آرامگاه نادرشاه به عنوان یکی از برنامه های سفر سِبُوه سرکیسیان، علاقه شخصی جناب اسقف به تاریخ و فرهنگ ایران بوده است.

اسقف اعظم کلیسای ارامنه ایران در جریان بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار ضمن ادای احترام به جایگاه نادرشاه و کلنل پسیان، بیان کرد: آنچه در مجموعه آرامگاه و موزه نادرشاه افشار و مقبره کلنل محمدتقی خان پسیان به وضوح دیده می‌شود، پایداری ایران و ایرانیان در طول تاریخ و تأثیرگذاری بر جغرافیای سیاسی و فرهنگی منطقه جنوب غرب آسیا از گذشته تاکنون است.

وی همچنین از اینکه در جریان این بازدید با گوشه‌ای دیگر از رشادت‌های ایرانیان در طول تاریخ و در مسیر آزادی و سربلندی آشنا شده است، ابراز خرسندی کرد و روحیه دلاوری ایرانیان را درخور تحسین دانست.

مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری واقع در چهار راه شهدای مشهد و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی و فاصله ۵۰۰ متری از حرم مطهر رضوی، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ شب آماده پذیرایی و خدمت رسانی به گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن