شهری

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در نشست خبری مطرح کرد

پروژه کشف رود منتظر تایید و اعتبار

کد خبر : 52796

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: پروژه کشف‌رود به دلیل اینکه یک پروژه عاملیتی بوده و نقشه آن کامل نیست نیاز به مصوبه شورا و تائید فرمانداری و البته بودجه مصوب دارد که هنوز در خصوص کشف رود تأییدیه لازم را نداریم.

پروژه کشف رود منتظر تایید و اعتبار
به گزارش صبح مشهد به نقل از قدس خراسان، علیرضا صفی پور روز یکشنبه ۷ اردیبهشت در بیستمین نشست خبری روایت شهر به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان عمران پرداخت و اظهار کرد: این سازمان دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی است بنابراین برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای افزایش تولیدات و استفاده بهینه از امکانات سازمان انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در ادامه عنوان کرد: در مجموع ۷۵ پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر برای اجرا به سازمان عمران واگذار شده است که از این تعداد ۴۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و ۳۰ پروژه به امسال منتقل ‌شده است.

طبق گفته وی، بهسازی و بدنه‌سازی مسیل اسماعیل‌آباد، احداث پارکینگ هشت آباد، بازگشایی بولوار ارشادالرضا و معابر پادگان لشکر ۷۷، بهسازی و مرمت مسیل قره‌خان، پروژه طراحی و اجرای یادمان هنری سر درب پادگان ارتش، احداث دوربرگردان هم‌سطح رسالت شمالی، بازگشایی بولوار رسالت، پیاده‌روسازی خیابان‌های شهید صیادشیرازی، صابر و شهرستانی، توسعه بوستان وکیل‌آباد در فاز ۱۴ و فاز ۶ بوستان خورشید بخشی از پروژه‌هایی است که سال ۱۴۰۱ از سوی عمران اجرایی شده است.

صفی پور در ادامه به پروژه های در دست اجرای سازمان عمران اشاره کرد و افزود: تکمیل ساختمان تئاتر شهر، فاز هفت پارک خورشید، فاز ۱۵ بوستان وکیل‌آباد، ساختمان توسعه جلوخان پایانه امام رضا(ع)، پروژه بدنه‌سازی مسیل طرق، احداث پارک شهری چهل‌بازه، بهسازی معابر محدوده منفصل توس (شاهنامه)، دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی، احداث مسیل تنباکوچی، طراحی و اجرای معبر سواره‌رو پل ده رود، تکمیل سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی و پیاده‌روسازی بولوار دائی و سپاه نیز از سوی این سازمان دردست اجرا است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در ادامه به تولیدات سازمان عمران اشاره کرد و گفت: در مجموع کارخانه‌های تولید سنگ شکسته، سنگ‌دانه شکسته، تولید آسفالت، تولید بتن و قطعات بتنی در زیرمجموعه سازمان فعال هستند و در کنار‏ نیازمندی‌های پروژه‌های عمرانی شهرداری آمادگی تأمین نیاز مجموعه‌های خارج از شهرداری را نیز داریم.

وی افزود: در حال حاضر مصالح لازم برای تولید آسفالت موردنیاز جهت انجام آسفالت ۱۲میلیون مترمربع از معابر معادل ۱۲۰۰ کیلومتر معبر با عرض ۱۰ متر در کارخانجات تولیدی آسفالت و قیر شهید مجیدی وجود دارد اما برای تولید این میزان آسفالت نیازمند تأمین قیر هستیم.

صفی پور بیان کرد: همچنین سازمان در حال حاضر ظرفیت پخش سه هزارتن آسفالت را دارد که می‌تواند آن را به پنج هزارتن افزایش دهد. درمجموع سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۵هزار تن و امسال هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهید مجیدی تولید و پخش‌شده است..

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با اشاره به ظرفیت تولید بتن و قطعات بتنی توسط سازمان عمران اظهار کرد: در همین راستا سال گذشته ۱۴هزار قطعه بتنی و ۴۲ هزارمترمربع بتن از سوی کارخانه بتن المهدی تولیدشده است.

وی در خصوص انجام پروژه کشف رود توسط سازمان عمران نیز اظهار کرد: پروژه کشف‌رود به دلیل اینکه یک پروژه عاملیتی بوده و نقشه آن کامل نیست نیاز به مصوبه شورا و تائید فرمانداری و البته بودجه مصوب دارد که هنوز در خصوص کشف رود تأییدیه لازم را نداریم اما آمادگی کامل انجام آن را داریم.

صفی پور با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد فهرستی و عاملیتی منعقد شده است، اظهار کرد: همچنین مطالعات پروژه‌های عاملیتی، با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان در طول پروژه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در پاسخ به اینکه وضعیت آسفالت معابری که لکه‌گیری می‌شوند مناسب نیست، متذکر شد: لکه‌گیری آسفالت دارای ضوابطی است و در حوزه وظایف ما نیست و درمجموع سازمان در معابر شهری لکه‌گیری آسفالت انجام نمی‌دهد، تنها سال گذشته لکه‌گیری صد متری توسط سازمان عمران انجام شد. در حین انجام آسفالت باید نکاتی رعایت شود که گاه به سبب بالا رفتن هزینه‌ها در بخش‌هایی از آن صرف‌نظر می‌شود. درزگیری افزایش پنج‌ساله عمر آسفالت را به دنبال خواهد داشت که این امر در اجرای آسفالت انتهای بولوار وکیل‌آباد آغاز شده است.

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه کاهش آلودگی‌های محیط زیستی اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا کارخانه تولید قیر امولسیون را راه‌اندازی کرده‌ایم که این امر در کنار افزایش کیفیت آسفالت آلودگی زیست‌محیطی را کاهش خواهد داد.

صفی پور با اشاره به مشکلات در تأمین قیر موردنیاز جهت تولید آسفالت نیز گفت: در مجموع سه ‌راه برای تأمین قیر در کشور وجود دارد، تأمین قیر از طریق نمایندگان مجلس، قیر‏ سهمیه بازآفرینی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و خرید قیر از بورس، قیر دولتی در اختیار نمایندگان و بازآفرینی نیاز به پیگیری و تخصیص دارد و تنها می‌توان آن را در محدوده‌هایی که قیر برای آن در نظرگرفته شده است مورداستفاده قرارداد؛ قیر بورس هم البته گران است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد بیان کرد: ماه گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای خرید قیر اختصاص یافت که ۲۵درصد آن صرف حمل‌ونقل و مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شود و تنها ۷۵ درصد آن به‌صورت قیر دست ما می‌رسد!

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد، افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از این ماه ، هرماه یک پروژه عمرانی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن