شهری

جشنواره ورزشی در دل جشن‌‌های دهه کرامت

کد خبر : 52729

شهردار ی منطقه ۵ با تدارک ورزش کارتینگ، لیزرتگ و تیروکمان در جشن در قالب «رأفت کریمانه» میزبان اهالی گلشهر است.

به گزارش صبح مشهد، هم‌زمان با آغاز دهه مبارک کرامت، جای جای شهر مشهد شورونشاط مؤمنانه برپاست. در همین راستا جشنواره‌ «رأفت کریمانه» و «نسیم کرامت» با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در محله گلشهر در حال برگزاری است.

در این جشنواره با توجه به اهمیت گسترش نشاط‌اجتماعی در محلات حاشیه‌ای برای نخستین بار شاهد اجرای جشنواره ورزشی در این محلات هستیم؛‌ تدارک کارتینگ، لیزرتگ و تیروکمان برای نوجوانان یکی از ویژه‌برنامه‌های ورزشی شهرداری منطقه در این جشن ۱۰روزه است که تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان این مناطق داشته است. بنا به گفته شهردار منطقه۵، اتفاقات ویژه‌ای که در این جشنواره رقم خورده و فعالیت‌های ورزشی که برای نخستین‌بار در حال اجراست سبب شده تا استقبال مردم به ویژه اهالی محله گلشهر بالا باشد.

مجید وحدتی پور شهردار منطقه پنج مشهد مقدس درباره برگزاری جشنواره‌های «رأفت‌کریمانه» و «نسیم‌کرامت» در محله گلشهر گفت: این جشنواره‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی به مناسب دهه‌کرامت در بوستان «گل‌آرا» واقع در شهیدآوینی۵۷، روبه‌روی استخر گلشن از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا ۹خردادماه به مدت ۱۰شب برگزار می‌شود، ادامه داد: در قالب این جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۲۱ تعداد ۲۱ غرفه، بازی‌های گوناگون ورزشی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند که در این راستا برای نخستین بار سه بازی جدید کارتینگ با سه خودرو، لیزرتگ و تیروکمان در اختیار مخاطبان به ویژه گروه سنی نوجوانان و کودکان قرار گرفته است. وحدتی‌پور ادامه داد: همچنین ۱۰غرفه اجتماعی و فرهنگی و یازده غرفه غذای ملل فعال هستند.

شهردار منطقه۵ با بیان اینکه از ساعت۲۱ تا ۲۲ نیز جنگ شادی با حضور طنزپردازان و گروه‌های سرود، اوقات خوشی را برای مخاطبان حاضر در این جشنواره فراهم می‌کنند، گفت: خوشبختانه در چند روزی که از برگزاری این جشنواره گذشته است، استقبال مردم به‌ویژه اهالی منطقه گلشهر خوب بوده است و براساس آمار در هر شب حدود ۲هزار نفر از فضاهای مختلف ایجاد شده در این جشنواره استفاده کرده‌اند.

معاون فرهنگی شهردار منطقه۵ نیز با قدردانی از معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز به واسطه فضاآرایی این جشنواره اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری ایجاد شده فضاآرایی خوبی برای این جشنواره داشته‌ایم و ۹المان شاخص شهری در پارک گل‌آرا نصب شده و همچنین ۳هزارمتر طول ریسه‌بندی و اقدامات دیگری نظیر نورپردازی نیز انجام شده است.

سیدداوود نبی‌زاده، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ساکنان محله آوینی۵۷ خانواده شهدای مدافع حرم هستند از همین‌رو به واسطه برگزاری این جشنواره و به مناسبت دهه‌کرامت در هر شب از برگزاری آن از یکی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن