اقتصادی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درحاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد:

نمایشگاه های ساختمان در صادرات خدمات فنی به دیگر کشورهانقش موثری دارند 

کد خبر : 53107

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه های صنعت ساختمان باعث شکوفایی خدمات فنی و تکنولوژی ما در این حوزه و در نهایت صادرات این خدمات به دیگر کشورها خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد، اظهارداشت: در دولت سیزدهم بناست که سالی ۱ میلیون واحد مسکونی بسازیم و الان نیز با قانون ساماندهی زمین و مسکن و اجاره تقریباً زنجیره قوانین مرتبط با حوزه مسکن کامل شده و آن چیزی که دولت می‌خواهد و خلاهایی که در حوزه ساخت مسکن بود تقریباً توسط مجلس برای دولت حل شده است.

وی بیان کرد:انتظار داریم با این روند، سرعتی در ساخت‌وسازهای کشور شکل گیرد. این نمایشگاه نیز بخش عمده ای از آن در راستای تأسیسات ساختمان بود و جای خرسندی دارد که از بستر فناوری‌های روز دنیا در این‌جا استفاده می شود و قابل رقابت با کالاهایی با برندهای معتبر دنیا هستند که نه‌تنها نیازهای داخلی کشور ما به‌راحتی تامین می‌شود و به راحتی بیش‌از یک میلیون واحد در سال را تأمین کنیم بلکه نیازهای کشورهای همسایه را نیز می توانیم فراهم سازیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: چیزی که مدنظر ما بوده‌است و بارها در مجلس به آن تأکید کردیم امکان صادرات خدمات فنی مهندسی کشور به کشورهای همسایه است. یعنی توان مهندسی که ما داریم و امکاناتی که ما در کشور تولید می‌کنیم امکان حضور در کشورهای همسایه را فراهم کنیم و امیدوارم که با برگزاری این نمایشگاه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق به مصرف‌کنندگان در خارج از کشور ما امکان حضور این محصولات را در کشورهای همسایه داشته باشیم.

رضایی کوچی ادامه داد: از رئیس‌جمهور، وزرا و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی انتظار داریم که امکان حضور بیشتر شرکت‌های ما را در کشورهای همسایه فراهم کنند.

وی در خصوص ایمن سازی ساختمان های کشور نیز خاطرنشان کرد: ما در راستای ایمن‌سازی ساخت‌وسازها در کشور، چند موضوع مختلف را با هم دنبال می کنیم. افزایش کیفیت مصالح ساختمانی یکی از موضوعات مهمی است که باید آن را ارتقا دهیم. همچنین بحث نیروی انسانی که کار می‌کند و نهایتاً این‌که مهندس ناظری که نظارت می‌کند باید افزایش کیفیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: احساس کردیم که در حوزه ایمن سازی، خلاء وجود دارد یعنی مهندسی که دارد نظارت می‌کند خیلی وقتها گزارشی که ارائه می‌دهد در طول تخلفات ساختمانی، شهرداری‌ها تمکین نمی‌کنند یا گزارشی که به وزارت راه و شهرسازی ارسال می کند، وزارت راه و شهرسازی توجه نمی‌کند و این موضوع باعث شده که در بعضی از ساخت‌وسازها علی‌رغم تخلفات گسترده بازهم دستگاه نظارتی توجهی نکند.

رضایی کوچی همچنین گفت: این نمایشگاه ها باعث می شود توان مهندسی خود را شکوفا کنیم و به داخل و خارج از کشور این توان را عرضه داریم. از نظر بنده در ابتدا مسئولین داخل کشور که متولی ساخت و ساز هستند با بازدید از این نمایشگاه ها در جهت استفاده از تجهیزات و مصالح ایمن می توانند موثر واقع شوند.

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن