استانیاسلاید شو

فرماندار فریمان مطرح کرد:

شهرستان فریمان پیشرو در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن

کد خبر : 52581

فرماندار فریمان گفت: شهرستان فریمان نسبت به دیگر شهرستان‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن از وضعیت بهتر و مطلوب‌تری برخوردار است.

به گزارش صبح مشهد، احمد اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: خوشبختانه فریمان یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۶۰ واحد آماده شده که از این تعداد حدود ۴۵۲ واحد تحویل و باقی آماده قرعه‌کشی هستند، از الحاق قطعه ۷۶ هکتاری دیگری هم برای ثبت‌نامی‌هایی که باقی مانده‌اند و همچنین متقاضیان جدید خبر داد.

فرماندار شهرستان فریمان عنوان کرد: به زودی زمین جدید قطعه‌بندی، قرعه‌کشی و تحویل متقاضیان خواهد شد، بحمدالله با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری استاندار خراسان رضوی به زودی زیرساخت‌های آب، برق و گاز هم در پروژه نهضت ملی مسکن عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون شرکت گاز پای‌کار آمده و به زودی عملیات گازرسانی شروع می‌شود و شرکت‌های برق و آب هم در حال انجام مطالعات و نقشه‌برداری هستند.

اکبری با اشاره به اینکه فریمان در آینده نزدیک یکی از شهرستان‌هایی خواهد بود که زیرساخت‌های لازم را هم در طرح نهضت ملی مسکن آماده و تحویل می‌دهد، گفت: تمام ثبت‌نامی‌ها بیش از ۴۷۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۳۷۰۰ نفر حائز شرایط بوده‌اند.

وی افزود: تاکنون از ۳۷۰۰ نفر واجد شرایط حدود ۱۳۰۰ نفرشان نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند که تا به امروز ۴۵۲ قطعه تحویل و باقی نیز طی یک هفته آینده واگذار می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریمان عنوان کرد: برای زمین جدیدی که الحاق شده پیش بینی ۱۵۰۰ قطعه شده است، در شهرستان فریمان برای طرح نهضت ملی مسکن هیچ‌گونه کمبود زمینی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون متقاضیان در آورده اولیه مشکلی نداشته‌اند، اما گرانی مصالح و برخی مسائل دیگر فشارهایی را بر روی متقاضیان ایجاد می‌کند که این مسائل موجب می‌شود روند کار به کندی پیش برود.

اکبری با اعلام اینکه فریمان نسبت به دیگر شهرستان‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن از وضعیت بهتری برخوردار است، اظهار کرد: به نظر می رسد هنوز تعدادی از شهروندان برای ثبت‌نام پروژه ملی مسکن مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: قطعاً این افراد در توانشان نمی‌بینند که تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی بگیرند و ماهیانه بخواهند چندین میلیون تومان قسط بدهند و یا آورده اولیه را تأمین کنند.

فرماندار شهرستان فریمان گفت: هر فرد متقاضی به جز ۳۰۰ میلیون تومانی که دولت به عنوان تسهیلات پرداخت می‌کند باید حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دیگر هم خودش داشته باشد.

وی افزود: هرچند بخشی از آن‌هایی که خانه ندارند به دلیل این مسائل نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، اما تلاش می‌شود کمترین مخاطره را برای متقاضیان و مردم شهرستان فریمان ایجاد کنیم.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری فریمان متشکل از دو بخش مرکزی و قلندرآباد، چهار شهر و ۱۴۸ روستا در ۷۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن