اجتماعی

گزارشی از سالن های نمایش شهر که این روزها با استقبال بهاری تئاتردوستان همراه بوده است

اردیبهشت تئاتری مشهد

کد خبر : 52484

این روزها اردیبهشت تئاتر مشهد است و استقبال مردم از نمایش های روی صحنه، بهاری! سالن های نمایش مشهد میزبان ۱۰ نمایش متنوع است و طی روزهای اجرای این ۱۰ نمایش مجموعا ۴۵۲۷ بلیت در بیش از ۷۰ سئانس فروخته شده است که نشان دهنده استقبال خوب هنردوستان مشهدی از هنر ششم است. به بهانه حال و هوای این روزهای تئاتر مشهد مروری خواهیم کرد بر جزئیات نمایش های درحال اجرا، میزان فروش و استقبال مردم از آن. اطلاعات و جزئیات بلیت ها و سئانس های اجرا شده نیز از سامانه گیشات (سامانه رسمی فروش بلیت تئاتر در مشهد) استخراج شده است.

سیاه کژدم؛ نمایش پرفروش این روزهای مشهد

رتبه اول فروش اجراهای تئاتر مشهد به «سیاه کژدم»می رسد؛ نمایشی در ژانر درام اجتماعی به نویسندگی نصرا… قادری و کارگردانی محمود راعی هدایت. سعید صادقی، حمیدجندقی، امین کرفی و الهه پژوهی ۴ بازیگر اصلی این نمایش و معین محمدی و پارسا رحیمی مقدم بازیگران خردسال آن هستند. همچنین ۲۹ نفر نیز کار بازی سازی این نمایش را بر عهده دارند. سیاه کژدم هر روز ساعت ۲۰:۱۵ در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد واقع در پارک ملت میزبان علاقه مندان است.

این نمایش ۸۰ دقیقه ای در مجموع ۱۸ سئانس خود ۱۸۹۵ بلیت فروخته است و در صدر جدول فروش این روزهای تئاتر مشهد قرار دارد.

بی خردان؛ یک کمدی پر فروش

رتبه دوم مربوط به یک نمایش کمدی است؛ «بی خردان» که نویسنده، طراح و کارگردانی آن را کیوان صباغ هنرمند شناخته شده تئاتر مشهد به عهده دارد و نمایش پر بازیگری است. از جمله بازیگران این نمایش ۱۳۰ دقیقه ای می توان به علیرضا ضیاچمنی، مرتضی ملتجی، حامد یزدی، سپیده‌ کلالی، دینا مهذب، کوروش‌ رحمانی، دانیال افراسیابی، فرنــاز معاونیان، حانیه اسماعیل زاده، بهنام آیت اللهی، مهدی شالچی، رضا صحرایی، علیرضا شیر افکن، سحر عباس نژاد و… اشاره کرد. بی خردان هر روز ساعت ۱۷:۴۵ در سالن اصلی تئاتر شهر واقع در پارک ملت پذیرای علاقه مندان است و تاکنون در ۱۳ سئانس ۱۴۵۱ بلیت فروخته است.

یک عصر بهاری در «بلوار الیزابت»

«بلوار الیزابت» یکی دیگر از نمایش های در حال اجرای تئاتر مشهد است. این نمایش به نویسندگی میلاد کاشانی و کارگردان حمیدرضا آزادفر و در ژانر درام اجتماعی روی صحنه می رود. «بلوار الیزابت» داستان سرگذشت ناگوار یک خانواده متوسط است و در آن سید محمد سادات، محمدرضا بنی اسدی، مبینا خوشدل، سیده حسنی عبادی، غزل نور آبادی، ریحانه سادات حسینی و مهتا حیدری سراج به ایفای نقش می پردازند. علاقه مندان به این نمایش می توانند هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به تماشای این تئاتر در تماشاخانه استاد نوری حوزه هنری   بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ بنشینند. بلوار الیزابت رتبه سوم جدول را دارد و در ۱۳ سئانس ۴۹۹ بلیت فروخته است.

«پارازیت» در ترافیک

رتبه چهارم جدول فروش نمایش های در حال اجرای تئاتر مشهد متعلق به نمایش «پارازیت» به نویسندگی کیوان نخعی و کارگردانی سمیرا نوغانی است. این نمایش هم در ژانر کمدی روی صحنه می رود و سمیرا نوغانی، بیژن ابراهیمی، عباس حسینی، علی صباغ، الناز قشقایی، یحیی رفوگران، آیسان ستوده، غلامحسن طاهری و سهیلا فروغی بازیگران آن هستند. در خلاصه داستان این نمایش که ساعت ۱۸   در فرهنگسرای ترافیک واقع در دانشجوی ۲۹ روی صحنه می رود، آمده است: مهتاب زنی به شدت کنجکاو است که با کنجکاوی بی جا دردسرهایی را برای خود و همسرش امید و ساکنان آپارتمان به وجود می آورد. پارازیت در ۸ سئانس ۲۴۵ بلیت فروخته است.

هیچ چیز رو نمی فهمیم؛ یک اقتباس تئاتری

پنجمین نمایش این روزهای تئاتر مشهد یک اقتباس از کتاب سه قطره خون صادق هدایت و برشی از نمایش نامه نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم است. نمایش «هیچ چیز رو نمی فهمیم» را آرش نژاد کارگردانی کرده و امیر نجاتی، شکیبا فرزانه، نینا گودرزی، محمدرضا بنی اسدی و فائزه نوروزی در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این نمایش که بلیت های دوشنبه و سه شنبه آن کاملا به فروش رفته است، هر روز ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد لطفی پردیس تئاتر مستقل واقع در میدان حافظ روی صحنه می رود. «هیچ چیز رو نمی فهمیم» فروش خوبی داشته و تنها در ۶ سئانس ۱۵۹ بلیت فروخته است.

«خیاطک مهربون» برای مخاطب کودک

در جدول اجراهای این روزهای تئاتر مشهد ، برای مخاطب کودک و نوجوان هم نمایشی در حال اجراست؛ «خیاطک مهربون، طوفانک بی امون» را راضیه ایرانی و مائده آریانوش نوشته اند و مائده آریانوش آن را کارگردانی کرده است. این نمایش عروسکی هر روز ساعت ۱۹ پلاتو اقبال واقع در سرافرازان ۹، دانشگاه اقبال لاهوری روی صحنه می رود و در ۱۲ سئانس ۱۱۳ بلیت فروخته است. صدرا سبزه کار، یکتا هنرور، زهرا رشیدی، امیرحسین خطیبیان، علیرضا  چهار باغی، مهدی یعقوبی، سبحان کردستانی، هدیه صداقت و فاطمه ترکمن سرابی نیز از جمله عروسک گردانان این نمایش هستند.

«صداها» در پردیس مستقل

نمایش صداها نیز از ۲۰ اردیبهشت اجراهای خود را در تماشاخانه انوشیروان ارجمند پردیس تئاتر مستقل مشهد واقع در میدان حافظ آغاز می کند. این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی علی حاتمی نژاد هنرمند شناخته شده تئاتر مشهد است و در آن آیدا احمدزاده، شادی باقرزاده، حسین بندار، نیلوفر تشکری، اشکان تیموری، احسان رجایی، کیانوش رحمانی، نیما رستمی، هدی سادات، مینا سیدی، آیدا شایسته، سجاد علی آبادی، رها کاشانی، نازنین کلیدری، دلارا ملک زاده، امیر نجاتی، مهسا نظری و فاطمه یوسفی بازی می کنند. نمایش صداها دومین تولید آموزشی مرکز تئاتر کربن است که هنوز اجراهای خود را شروع نکرده، ۷۲ بلیت فروخته است.

گم؛ یک پرفورمنس اجتماعی

یکی دیگر از آثار نمایشی جدید که از ۲۷ اردیبهشت روی صحنه می رود، پرفورمنسی اجتماعی با نام گم است که احسان دبیر نویسنده، طراح و کارگردان آن است. پرفورمنس گُم نمایشی بر پایه و اساس هنر بدن است و در آن صادق حمیدی، سجاد کریمدخت، مهتاب ناظری، مریم خراسانی، سیده آتنا حسینی، سیده اسما سیدی، مریم محمدی، نگار شالچین، نازنین فاطمه بابایی، محمدحسین خسروی، معین تیموری، همایون صفایی، امید دبیر، محمدامین اقسمی و مهدیه نظافت به ایفای نقش می پردازند. این نمایش از ۲۷ اردیبهشت، ساعت ۱۸ هر روز در تماشاخانه شمایل واقع در خیابان پاستور ۱۱ میزبان علاقه مندان است.

روایت کمدی سیاه در «پتانسیل عمل»

اگر علاقه مند به ژانر کمدی سیاه هستید، «پتانسیل عمل» برای شماست. نمایشی به نویسندگی و کارگردانی فرزین علیین که با نگاهی به نمایش نامه در انتظار گودو اثر ساموئل بکت روی صحنه می رود. حمید درودی، عطیه سجادی، زهرا اسدی، محمد حسین نیکروان، همتا قناد، حمید رجبی، حسام محدث، امیرحسین عامل و میعاد فوقانی بازیگران این نمایش هستند. در خلاصه داستان این نمایش که ساعت ۱۸:۱۸ در پردیس تئاتر مستقل مشهد واقع در میدان حافظ روی صحنه می رود، آمده است: ورود ناگهانی یون های سدیم، به داخل سلول (سلول یعنی یاخته)  باعث اختلاف فاز در دوطرفه دیواره یاخته می شود که با برگشت مجدد  فاز ، انتقال پیام شکل می گیرد. به این فرایند پتانسیل عمل گفته‌ می شود.

بدرود؛ ترکیب نمایش نامه و نجوم

در تنوع اجراهای این روزهای تئاتر مشهد یک برنامه نمایش نامه خوانی هم موجود است؛ «بدرود» که ترکیبی از اجرا و نمایش ۳۶۰ نجومی است و فردا ساعت ۱۹ در افلاک نمای انگاریوم واقع در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود. طراح و کارگردان این کار محمدرضا امیری است و در توضیحات آن تاکید شده که برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است. خوانشگر این اثر هم طوفان آذری است. بدرود هر هفته سه شنبه ها به مدت دو ماه میزبان علاقه مندان است. مدت زمان این برنامه ۵۰ دقیقه است و علاقه مندان می توانند با تهیه بلیت برای تماشای آن از در میدان آزادی دانشگاه فردوسی وارد شوند و به جنب مرکز لرزه نگاری مراجعه کنند.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن