شهری

دولت سیزدهم صدور مجوز آموزشگاههای فنی در خراسان رضوی را ۲ برابر کرد

کد خبر : 52412

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: صدور مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این استان طی دولت سیزدهم ۲ برابر شد، به طوریکه مجوزهای صادره طی این مدت معادل چهاردهه گذشته بوده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، افشین رحیمی گل‌خندان روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در استان خراسان رضوی تا پارسال مجوز فعالیت داشتند که ۹۰۰ آموزشگاه جدید فنی و حرفه ای طی سال ۱۴۰۱ به این تعداد افزوده شدند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار سالانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنفی خراسان رضوی مهارت‌ فرا گرفتند، گفت: بیش از ۸۰ درصد این افراد پس از کسب مهارت جذب بازار کار می‌شوند.

رحیمی گفت : ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد فعال است که طبق برنامه ریزی ها از ۲۵ درصد این شمار برای آموزش ۳۰ هزار نفر استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد : سالانه میلیون ها نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی در استان خراسان رضوی بهره مند می شوند که افراد مهارت دیده در این قالب می‌توانند نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی تولید کمک کنند.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد در استان خراسان رضوی فعال است، افزود: هزار مورد از این آموزشگاهها در مشهد دایر است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی هم اکنون در ۹۷ پادگان و ۱۲ ندامتگاه نیز ارایه آموزش مهارتی را در دست اقدام داریم.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی اظهارکرد: در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۶ نفر از شاغلان این استان آموزش مهارت دیدند.

وی با اشاره به آموزش مهارتی به پنج هزار و ۹۶۲ نفر از زندانیان و ۸۰۰ نفر از پناهندگان ، گفت: در سال گذشته ۹۶ هزار و ۷۶۹ نفر در آموزشگاه‌های آزاد و ۵۵ هزار و ۱۸۱ نفر در بخش دولتی و به طور کلی ۱۵۰ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن