اقتصادی

رئیس خانه صمت استان مطرح کرد:

احیای «الکترواستیل» در تیرماه

کد خبر : 52311

تعطیلات نوروزی تازه تمام شده بود که صبح سه‌شنبه ۱۵ فروردین حادثه‌ای تلخ در حاشیه آزادراه آزادی مشهد رخ داد. الکترواستیل ۴۰ ساله و قطب تولیدات لوازم برودتی کشور در آتش سوخت، این حادثه هیچ تلفاتی نداشت، اما برآوردها از خسارت چند هزارمیلیاردی خبر می‌داد. بر اساس داده‌ها و اعلام مدیران این کارخانه و مسئولان استان تمام خطوط تولید و انبارهای کارخانه سوختند و حداقل حدود ۱۵۰۰ نیروی آن بیکار شدند.

به گزارش صبح مشهد، خوشبختانه این کارخانه به‌طور ۱۰۰ درصدی تحت پوشش بیمه قرار دارد و آتش‌نشانی و نمایندگان بیمه برای برآورد خسارت و علت حادثه دست‌به‌کار شدند. مدیران استان و بخش خصوصی همه یک‌صدا خواستار حمایت همه‌جانبه از این کارخانه شدند. مدیران این کارخانه دغدغه‌شان راه‌اندازی مجدد کارخانه برای فعال شدن کارکنانشان است و آن طور که اعضای هیئت‌مدیره اعلام کردند، برای استقرار در محل جدید و راه‌اندازی مجدد کارخانه شب و روز ندارند. استاندار پای‌کار آمد و قول حمایت کامل داد و سازمان صمت و بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کردند. ۲۰ روز گذشت و حالا رئیس خانه صمت استان خبرهای مثبتی درباره این کارخانه می‌دهد.فیروز ابراهیمی به خراسان رضوی می‌گوید: آن‌طور که شنیده می‌شود، آتش‌نشانی دلیل آتش‌سوزی کارخانه الکترواستیل را «اتصال برق» اعلام کرده است و خوشبختانه این کارخانه به‌طور ۱۰۰ درصدی بیمه است.

وی با تأکید بر حسن شهرت این کارخانه، درباره راه‌اندازی خطوط تولید این واحد تولیدی استان می‌گوید: یک شرکت ایتالیایی قول مساعد داده است که تمامی خطوط تولید این کارخانه را مجدد راه‌اندازی کند.

رئیس خانه صمت بابیان این که این کارخانه هیچ‌گونه بدهی به دستگاه‌های دولتی ندارد، می‌افزاید: استاندار خراسان رضوی چند جلسه با مدیران این کارخانه گذاشته و تمام‌قد از راه‌اندازی آن حمایت و اعلام کرده است هرگونه کمکی در استان لازم است برای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی باسابقه انجام خواهد شد.

ابراهیمی درباره نحوه، مکان و زمان راه‌اندازی این کارخانه می‌گوید: طبق توافق‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، امیدوار هستیم در نیمه اول تیر این کارخانه مجدد راه‌اندازی شود و مدیران این واحد تمام تلاش خود را می‌کنند که زودتر این کارخانه به خط تولید بازگردد. از سویی یک قطعه زمین در شهرک شماره ۵ مشهد در اختیار این کارخانه قرارگرفته است تا قطب تولیدات لوازم برودتی، سریع‌تر به چرخه تولید بازگردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن