استانی

ارائه گزارش به نماینده دولت:

۹۵۰ میلیارد ریال اعتبارسفر رئیس جمهور صرف اجرای طرح های آب و فاضلاب سبزوار می شود

کد خبر : 52273

مدیرعامل آبفا سبزوار در نشست با نماینده عالی دولت و فرماندار ویژه شهرستان اعلام کرد: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان رضوی ۹۵۰ میلیارد ریال به طرح های این شرکت اختصاص یافته است.

به گزارش صبح مشهد، “حسین ریاضی” با اشاره به کسری ۲۹ هزار مترمکعبی ذخیره مخزن آب شرب سبزوار افزود:۴۵۰ میلیارد ریال از این رقم صرف احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی می شود و بخشی هم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در نظر گرفته شده است.

وی منابع تامین آب ۱۲ مجتمع آبرسانی و ۱۱ روستای مستقل شهرستان را ۳۱حلقه چاه با دبی ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه اعلام کرد ومتذکر شد: سبزواربا کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است.

وی تامین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه آبرسانی فاز ۳ این شهر از دشت بفره شامل ۸ حلقه چاه را خواستار شد و با بیان اینکه کسری آب شرب سبزوار با هوشمندسازی ، زون‌بندی شبکه و مدیریت توزیع مدیریت می‌شود ، از شناسنامه دار شدن روستاهای شهرستان در حوزه آب شرب خبر داد.

مدیرعامل آبفا سبزوار از گستردگی مجتمع ظفر به عنوان یکی از چالش های مهم ابفا شهرستان نام برد و بر لزوم حفر چاه جدید و تقسیم این مجتمع به چند ناحیه تاکید کرد.

“حسین ریاضی” افزود : ۴۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر اجرا شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ جشن تکمیل شبکه فاضلاب سبزوار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات اجرای شبکه فاضلاب در شهرسبزوار گفت : وجود چاه های جذبی منازل مسکونی و قنات های قدیمی در مسیر حفاری و عرض کم معابر از جمله چالش های اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب می باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار هم گفت : رفع مشکل کمبود آب سبزوار نیازمند تخصیص منابع مالی برای حفر ۸ حلقه چاه است.
“حسین ابراهیمی کردیانی” افزود : ظرفیت های خوبی برای ارائه خدمات در حوزه آب و فاضلاب تعریف شده که قابل تقدیر است.

به گفته وی آب با کیفیت در اختیار همگان قرار دارد و با فرهنگسازی مناسب باید از هرطریق ممکن نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اقدام کنیم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن