شهری

طی سال گذشته و با هدف افزایش عمل به قوانین و مقررات ساختمان سازی و حفظ حقوق شهر صورت گرفت؛

صدور بیش از ۶۰۰ اخطاریه تامین ایمنی در منطقه ۵مشهدطی سال گذشته

کد خبر : 52188

بیش از ۶۰۰ اخطاریه تامین ایمنی و ۱۵۳۴ مورد اخطاریه به منظور توقف عملیات ساختمانی در منطقه ۵ مشهد صادر شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵ مشهد مقدس، شهردار منطقه ۵ با بیان این مطلب، در تشریح عملکرد یک ساله اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای این منطقه گفت:طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۲۷ مورد اخطاریه تامین ایمنی ویژه ساختمان هایی که موارد ایمنی را در ساخت و سازها رعایت نکرده بودند، صادر شده است.

مجید وحدتی پور با اشاره به صدور ۷۴۱ مورد اخطاریه پیگیری، اظهار کرد: چنانچه ساختمان دارای مجوزهای لازم است، مالک می تواند ظرف مدت ۴۸ ساعت مدارک مربوطه را ارائه کند. در صورت عدم توجه به اخطاریه های ذکر شده، اخطاریه پیگیری برای مالک صادر می شود.

وی به صدور ۱۵۳۴ مورد اخطاریه به منظور توقف عملیات ساختمانی غیرمجاز اشاره کرد و افزود: طبق ضوابط در مواردی که پیگیری برای اخطاریه های صادر شده از سوی مالکین صورت نگرفته، با هماهنگی نماینده دستگاه قضایی حکم توقف عملیات ساختمانی صادر و چنانچه نیاز به ورود به ساختمان بوده است با دستور مقام قضائی عملیات ساختمانی متوقف و حکم ورود صادر گردیده است.

شهردار منطقه۵ با اشاره به اخذ و اجرای ۲۰۱۹ مورد حکم ورود قضایی، افزود: در طی سال گذشته تعداد ۲۰۰ پرونده به کمیسیون ماده صد ارسال شد و ۳ مورد اجرای رأی کمیسیون ماده صد توسط شهرداری منطقه به ثبت رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۵ مورد اجرای رأی کمیسیون ماده صد توسط خود مالکین اجرایی شده، تصریح کرد: ۱۴۷۹ مورد اجرای پلمب ساختمان های دارای تخلف نیز در بازه زمانی یاد شده در سطح منطقه صورت گرفته و همچنین تعداد ۷۴۸ مورد فک پلمب به ثبت رسیده است.

وحدتی پور در پایان به موضوع سازه ها و ساخت و سازهای موجود در حریم شهر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با عنایت به اینکه بخش عمده ای از حرائم شهر مشهد در حوزه خدماتی شهرداری منطقه وجود دارد و در این بافت نیزبعضا طی سالیان گذشته شاهد شکل گیری سازه های بدون رعایت ضوابط و مقررات و استانداردهای لازم،ناایمن و غیر مجاز بوده ایم،با توجه به وجود دستورالعمل قضائی مبنی براجازه نماینده دادستان برای ورود بدون رای و به صورت مستقیم به ملک برای رفع تخلفات و اعمال قانون؛ در این راستا طی سال گذشته ۸ مورد لودرزنی پی، شفته و دیوارهای زیر ۵۰ سانتیمتر صورت گرفته است.

وی با اشاره به تحقق ۲ مورد اجرای بند ۱۴ در سال گذشته ، در توضیح این بند گفت: برای ساختمان هایی که بنا به اظهارنظر کارشناس اداره نظارت به دلیل وجود دیوار، سازه یا هر مورد دیگری خطری تشخیص داده شود، اخطار صادر می شود و پرونده سریعا و بدون فوت وقت به دستگاه قضا عودت داده می شود و دستور قضائی اخذ می گردد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن