دانش و فناوری

بهترین نوشیدنی برای آبرسانی بدن کدام است؟

کد خبر : 53559

می‌دانیم که هیدراتاسیون مهم است اما از چه راه‌های خاصی برای بدن مفید واقع خواهد شد؟ همانطور که معلوم است، تقریبا از هر راه ممکن برای بدن مفید خواهد بود.

به نقل از هلث، شست‌وشوی روزانه بدن با مایعات به روانکاری مفاصل، عملکرد اندام‌ها، خواب، شناخت، انتقال مواد مغذی، محافظت در برابر عفونت و موارد دیگر کمک می‌کند. در حالی که قهوه، چای و برخی منابع غذایی مانند کرفس همگی می‌توانند مایعات بدن ما را تامین کنند، تصور می‌شود که آب پادشاه هیدراتاسیون است. در واقع، به مردان توصیه می‌شود که تقریبا ۱۶ فنجان آب و به زنان حدود ۱۱ فنجان آب در روز بنوشند.

با این حال، نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که شاید دیگر آب صدرنشین نباشد و باید تاج و تخت خود را رها کند. محققان در تحقیق سال ۲۰۱۶ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، به بررسی اثرات ۱۳ نوشیدنی مختلف بر تعادل مایعات در بیش از ۷۰ شرکت‌کننده مرد پرداختند. انواع نوشیدنی‌های مورد آزمایش شامل نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی، قهوه داغ، چای سرد، شیر و غیره بودند. در حالی که هر شرکت‌کننده تنها سه مورد از این نوشیدنی‌های مختلف را مصرف کرد، همه مردان آب را نیز دریافت کردند. شما احتمالا هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که کدام نوشیدنی بیشترین میزان آب‌رسانی را دارد.

نتایج این تحقیق از طریق تجزیه و تحلیل ادرار نشان داد که شیر آبرسانی بیشتری نسبت به آب دارد. این نتایج هم برای شیر بدون چربی و هم برای شیر کامل صادق بود. چنین یافته‌هایی از تحقیقات قبلی حمایت بیشتری می‌کند، از جمله مطالعه سال ۲۰۱۱ که توسط محققان دانشگاه مک مستر انجام شد و نشان داد شیر در مقایسه با آب یا نوشیدنی‌های ورزشی، منبع برتر آبرسانی به بچه‌ها پس از ورزش است.

چرا شیر بالاترین امتیاز را کسب کرد؟

محققان ترکیب غنی از پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات‌ها و الکترولیت‌ها را در این نوشیدنی ارزیابی کردند.

پاتریشیا کولسا، متخصص تغذیه بالینی گفت که الکترولیت‌های شیر برای تامین مجدد بدن پس از تعریق کلیدی هستند.

کولسا به این نشریه گفت: شیر حدود ۹۰ درصد آب دارد، به این معنی که می‌تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به خصوص در ماه‌های تابستان که مردم بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار دارند. از آنجایی که شیر با مواد مغذی زیادی همراه است، بدن آن را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد زیرا به زمان بیشتری برای تجزیه شدن نیاز دارد.

با این حال، قبل از اینکه برای تهیه شیر به فروشگاه مواد غذایی بروید، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد لبنیات می‌تواند معایبی داشته باشد که شامل نفخ، حالت تهوع، اسهال و ناراحتی کلی دستگاه گوارش است به ویژه برای کسانی که ممکن است حساسیت به لاکتوز داشته باشند. اگر گاوها با هورمون‌های رشد مصنوعی درمان شوند نیز برخی از انواع شیر ممکن است به‌طور بالقوه آکنه را تشدید کنند.

آیا می‌توانیم از مزایای شیر بهره‌مند شویم؟

هنوز هم می‌توانیم از مزایای آبرسانی شیر بدون زیاده‌روی در مصرف آن بهره‌مند شویم اما باید بدانیم که شیر جایگزین آب نیست. در حالی که آب باید نوشیدنی مصرفی روزمره ما باشد، پس از یک تمرین با شدت بالا نوشیدن یک فنجان شیر مطلوب است. در واقع، کارشناسان بیان کردند که شیر ممکن است به ریکاوری عضلات بعد از ورزش کمک کند. در مجموع، شیر ممکن است مکمل خوبی برای دریافت روزانه آب برای بدن شما باشد اما نباید به‌طور کامل جایگزین آن شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن