اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

یک کارشناس مذهبی:

ارزش شب قدر برابر با یک عمر بندگی است

کد خبر : 51993

یک کارشناس مذهبی گفت: ارزش شب قدر معادل یک عمر بندگی است که هر سال تکرار می‌شود و فرصت مناسبی برای عبادت است.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام سعید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت شب قدر اظهار کرد: خداوند شب قدر را قرار داد تا بندگان او با راز و نیاز و عبادت در یک شب به اندازه یک عمر بتوانند ارتقا پیدا کنند. در واقع ارزش شب قدر معادل یک عمر بندگی است که هر سال تکرار می‌شود و فرصت مناسبی برای عبادت است و اگر هرکدام از ما بتوانیم در هر سال این شب را درک کنیم، می‌توانیم به جایگاه رفیعی برسیم.

وی افزود: در شب قدر است که مقدرات انسان برای یک سال آینده‌اش به امضای امام زمان(عج) می‌رسد. بنابراین باید این شب را بسیار جدی بگیریم و قدر آن این شب مهم را که خداوند برای بندگان مومن خود قرار داده بدانیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام موسی‌بن کاظم، تصریح کرد: موسی بن جعفر(ع) در خصوص شب قدر گفته‌ است: «من اغتسل لیله القدر واحیاها الی طلوع الفجر خرج من ذنوبه» کسی که در شب قدر غسل کند و تا طلوع صبح بیدار بماند و مشغول عبادت و نیایش الهی باشد از گناهانش پاک می‌شود. بنابراین پاک شدن گناهان نیز از ویژگی‌های شب قدر است.

نوری خاطرنشان کرد: مردم باید از فرصت به دست آمده در شب قدر نهایت استفاده را ببرند تا گناهان آن‌ها پاک شوند و مانند نوزاد تازه متولد شده مجددا شروع به زندگی کنند. لذا توصیه می‌شود در این شب دغدغه‌های دیگر را کنار گذاشته و به عبادت بپردازند.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن