اسلاید شوشهری

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کردند

پیش‌بینی سهمیه اضافی دارو در ایام نوروز/آماده‌باش ۷ بیمارستان در اطراف حرم رضوی

کد خبر : 51706

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سهمیه دارویی اضافی ویژه برای ایام نوروز در نظر گرفته شده و پیش‌بینی داروهای حیاتی بیمارستانی به عنوان پیش‌بینی استراتژیک به شکل خاص انجام شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا خراسان رضوی، ناصر وحدتی امروز ۲۳ اسفند ماه، در نشست خبری تبیین برنامه‌ها و خدمات حوزه سلامت به زائران و مجاوران که در مجتمع بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه اقداماتی که در ایام نوروز به حوزه دارو مربوط می‌شود، هماهنگی‌هایی انجام شده است. ۲۴ داروخانه شامل ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۲ داروخانه تا ساعت ۱۲ شب یا بیشتر با حضور مسئول فنی در این ایام فعالیت خواهند داشت.

وی بیان کرد: سهمیه دارویی اضافی ویژه برای این ایام در نظر گرفته شده و پیش‌بینی داروهای حیاتی بیمارستانی به عنوان پیش‌بینی استراتژیک به شکل خاص انجام شده است. بیمارستان‌های ما از نظر دارویی شارژ شدند تا توانایی مقابله با مشکلات احتمالی را داشته باشند.

وحدتی افزود: ما قبلا نیز مشکل جدی در این ایام نداشتیم و همواره در ایام پیک این سیاست را انجام می‌دهیم. برخی کمبودهای کشوری وجود دارد که ما نمی‌توانیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم. در مورد سرم نیز مشکل جدی نداریم، ۲۰۰ هزار سرم اضافه پیش‌بینی کردیم تا به دانشگاه تحویل داده شود.

آماده‌باش ۷ بیمارستان در اطراف حرم

در ادامه شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: امسال به شکل ویژه‌ای پذیرای زائران خواهیم بود. با توجه به شروع ماه رمضان در ایام نوروز مسافرت‌ها زودتر آغاز شده و نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل از کرونا تعداد زائران ما افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از زائران به صورت جاده‌‎ای وارد مشهد خواهند شد، بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه استقرار جاده‌ای انجام شده است. تجهیز و تعمیرات آمبولانس‌ها نیز صورت گرفته و تعداد استقرارها افزایش پیدا خواهد کرد. نواقص تجهیزاتی و نیروی انسانی بیمارستان‌های مسیرهای جاده‌ای بازبینی شده‌اند، بیمارستان‌های جاده‌های دیگر استان نیز در آماده‌باش هستند.

بدیعی با بیان اینکه در شهر مشهد باید به چند نکته توجه کنیم، عنوان کرد: باید به اطراف حرم، حرم و لایه‌های بعد از حرم توجه داشته باشیم. نباید تنها خدمات بیمارستانی مدنظر باشد، بلکه باید به درمانگاه‌های سرپایی نیز توجه کرد. درمانگاه‌های تخصصی نیز در آماده‌باش هستند. ۷ بیمارستان و درمانگاه‌های اطراف حرم نیز در حالت آماده‌باش خواهند بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۲ بیمارستان اصلی و ۴ بیمارستان تروما ولایت، هاشمی‌نژاد، طالقانی و امداد حوزه صدمات را پوشش خواهند داد. ۵۱ بیمارستان دانشگاه در مشهد و شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند و ۱۸۶ درمانگاه خصوصی نیز برای ارائه خدمات سرپایی اعلام آمادگی کردند. در حوزه اطلاع‌رسانی به محض اینکه فردی وارد مشهد شود، مراکز درمانی در قالب پیامک اطلاع‌رسانی شده و لینک داده می‌شود. مرخصی‌های پرسنل را لغو کردیم و همکاران متخصص به صورت شیفتی فعالیت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با سازمان نظام پزشکی نیز هماهنگی شده و ۷۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش نظام پزشکی برای ارائه خدمات اعلام آمادگی کردند. آستان قدس نیز همکاری خوبی داشته است. با سازمان‌‎های بیمه‌گر نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا ترخیص حتی در روزهای تعطیل طبق روال گذشته انجام شود.

بدیعی اضافه کرد: مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی نیز در ایام تعطیل فعال خواهند بود. تیم‌های ضربتی نظارتی به صورت شبانه‌روزی از بیمارستان و مراکز خدماتی بازدید خواهند داشت. در بخش‌های عفونی و مراقبت‌های ویژه تعدادی تخت رزرو در نظر گرفتیم تا در موارد خاص غافلگیر نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امسال آمارها نشان می‌دهد میزان مسافرت‌های جاده‌ای رو به افزایش است، تصریح کرد: ضمن تجهیز آمبولانس‌ها و به کارگیری نیروی انسانی، موتورلانس‌ها نیز در نظر گرفته شده است که می‌‎تواند شرایط ویژه در اطراف حرم و ترافیک‌ها را تسهیل کند. استقرارها در سطح جاده‌ای مشخص و برای انتقال از طریق امداد هوایی نیز برنامه‌ریزی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن