پایتخت فرهنگ اسلامی

۴۲ برنامه مختلف در حرم مطهر رضوی برای نوروز و رمضان آماده شده است

کد خبر : 51630

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت نوروز آینده و ماه مبارک رمضان ۴۲ بسته برنامه‌های مختلف در حرم مطهر رضوی طراحی و آماده اجرا شده است.

به گزارش صبح مشهد، عبدالحمید طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن، حضور زیارت اولی ها از سیستان و بلوچستان و کرمان، جشن تکلیف دختران دانش آموز، ایجاد پایگاههای فرهنگی در هتلها و جزء خوانی قرآن کریم از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد:اجرای نمایش میدانی با همکاری موسسه آفرینشهای هنری، با محوریت زیارت و برگزاری پنج نمایشگاه کتاب در باب الرضا، باب الجواد، بست شیخ طوسی، شیخ طبرسی، چایخانه کوثر و همچنین میزهای موضوعی در صحن آزادی، گوهرشاد، صحن قدس و صحن انقلاب توسط انتشارات به نشر برخی دیگر از برنامه هایی است که اجرا خواهد شد.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امسال حضور زائران در مناسبتهای مختلف ۱۷ تا ۲۵ اسفند، ۲۶ تا چهارم فروردین و پنجم تا سیزدهم پیش بینی شده است.

طالبی افزود: شعار اصلی ما برای امسال “زیارت، خانواده و همدلی” است چون زیارت، کانون همه فعالیتهاست و نوروز، جزء مناسبتهایی است که سفرهای خانوادگی افزایش پیدا می کند و همدلی نیز به معنای انسجام اسلامی، اتحاد ملی و به یاد همدیگر بودن در مناسبتهای مختلف است.

وی اضافه کرد: مهمترین طرح برای ماه مبارک رمضان امسال که سازمان دارالقرآن حرم مطهر انجام خواهد داد نشستهای سنتی دوره قرآن کریم ویژه خانواده های مهد الرضاست که با حضور پدر و مادران برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن