یادداشت روز

محمد حسین روشنک چهره ماندگار اقتصاد ایران؛ از قالی بافی و مرغ داری تا اجتهاد در تجارت جهانی

کد خبر : 51601

محمد حسین روشنک چهره ماندگار اقتصاد ایران؛ از قالی بافی و مرغ داری تا اجتهاد در تجارت جهانی

تنظیم و گردآوری: سید محمد محمدی، خبرنگار و مدیر مسئول پایگاه خبری صبح مشهد

۶۹ بهار را دیده است.. در روستای معموری از توابع نیشابور، به دنیا آمده و خودش با افتخار می‌گوید که زادگاهم،

محل تولد خیام نیشابوری، را بسیار دوست دارم.

روشنک خودش را سرباز دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تولید و تجارت معرفی می‌کند. خلاقیت را از ابتکار در طراحی نقشه قالی شروع کرده است و تاکنون ایده‌های کاربردی منحصر به فردی ازجمله «برند و برندسازی» و «تولید بدون کارخانه»، در کشور را پایه گذاری کرده است.

حامی کارآفرینی، سرمایه گذاری و سازندگی است. وی که از همان دوران نوجوانی حامی کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، سرمایه‌داری غیررانتی و سازندگی بوده، در بسیاری موارد موضع خود را با صراحت اعلام و از واکنش‌ها، تهمت‌ها، دروغ‌ها و تهدیدها که معمولا از جانب تندروان سیاسی ضدسرمایه‌داری مولد، کارآفرینی و سازندگی به وی وارد می‌شود، هیچ ابا و ترسی نداشته و ندارد.

روشنک از پرکارترین مدیرانی است که می‌شناسم، وی از ۳۶۵ روز سال حتما بیش از۳۵۰ روز را فعال و در محل کار حاضر است و در سن ۶۹ سالگی، حداقل ۱۵ ساعت در شبانه روز کار می‌کند.

در مصاحبه های متعددی که با وی طی سال های خبرنگاری ام داشتم، وی را فردی دانا، دلسوز به حال مردم و مطیع مرجعیت دینی دیدم..

روشنک در طی سال های دفاع مقدس مسئولیت بسیج خراسان بزرگ و شرق کشور و پشتیبانی در جبهه و پشت جبهه به وی محول می‌شود، با پایان جنگ، وی افتخار ادامه پوشیدن لباس رسمی سپاه را از خود می‌گیرد و به حوزه‌های سازندگی رو می‌آورد که بازسازی واحد‌های اتکا در شرق کشور، همکاری در ساخت راه آهن مشهد سرخس، خط دوم راه آهن مشهد تهران، سیلوی گندم روباز مشهد، فرودگاه سرخس و پس از آن با تاسیس شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی، برای ساخت صحن جامع رضوی و پارکنیگ‌ها را به نتیجه رسانده و بسیاری فعالیت‌های دیگر در کارنامه خود ثبت می‌کند.

همان ابتدا مشی سیاسی معتدل داشته و دارد و همواره خود را از طرفداران سردار سازندگی، مرحوم آیت الله اکبر‌هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله واعظ طبسی و شاگرد کوچک سردار شهید نورعلی شوشتری و دلباخته حاج قاسم معرفی می‌کند، وی از سال‌ها قبل، جبهه‌ای تحت عنوان «مشهد برای همه» در خراسان رضوی ایجاد کرده است که با رویکرد توسعه رفتار‌های اعتدالی و سازندگی در استان فعالیت دارد، او نوشتن چندین کتاب از جمله خاطرات دوران دفاع مقدس، دستکاری در ساختارها، نیازهای توسعه صادرات غیرنفتی کشور، تولید بدون کارخانه، خاطرات ساخت راه‌آهن مشهد سرخس، صحن جامع رضوی، بازسازی پیرامون حرم مطهر، کرونا و انسان‌ها و خاطرات سال۱۳۹۸ را آماده چاپ دارد، در گفت‌وگویی که پیش از تکمیل این کتاب با این خادم حرم مطهر امام رضا (ع) داشتیم اذعان داشت که تکمیل گذرگاه و نظر گاه عاشقی موسوم به آیت الله طبسی و میدان شهید شوشتری را در دست اقدام دارد و امیدوار است زنده باشد.

تاریخ زندگی، خدمات و موفقیت‌های محمد حسین روشنک به نوشتن چند جلد کتاب نیاز دارد که در این یادداشت به گوشه‌های کمی از آن اشاره کردم .

جا دارد همه نخبگان و فعالان اقتصادی استان، همچنان از تجربیات ذی قیمت وی در حوزه های اقتصادی کشورمان بویژه اتاق بازرگانی نهایت استفاده را ببرند.

برای وی در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی که ۲۰ اسفند ماه در مشهد برگزار می شود، آرزوی موفقیت دارم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن