پایتخت فرهنگ اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد خبر داد

اختصاص ۴۲ مرکز و سوله بحران بابت اسکان اضطراری زائران مشهد

کد خبر : 51575

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۴۲ مرکز و سوله بحران به استعداد ۳۲ هزار نفر ظرفیت بابت اسکان اضطراری زائران ایام نوروز فعال شده است.

به گزارش صبح مشهد، حسین باغگلی در حاشیه بازدید ایستگاه استقبال از بهار نیشابور، کمپ طرق و ترمینال امام رضا(ع) با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ایام نوروز در سه بخش خدمات ویژه‌ای را به شهروندان مشهدی و زائران ارائه می‌کند، اظهار کرد: یکی از این بخش‌ها شهرآرایی، آزین‌بندی و طراحی و نصب المان‌های شهری است که فعالیت گسترده‌ای را شامل می‌شود و سابقه‌ای ۱۵ ساله در مشهد دارد. عموم شروندان و زائران نیز تاکید می‌کنند که در این ایام مشهد رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بخش دیگر فعالیت‌های ما مسائل مربوط به زیباسازی اجتماعی شهر و جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر است. در این ایام این فعالیت‌ها به صورت ۲۴ ساعته دنبال می‌شود. دستور کار دیگرمان اسکان اضطراری است. در شرایطی که افزایش جمعیت مخاطب به صورت پیش‌بینی نشده اتفاق خواهد افتاد، مجموعه شهرداری اقدامات ویژه‌ای را دنبال می‌کند.

باغگلی بیان کرد: بخشی از این اماکن به صورت معمولی و بخشی به شکل اضطراری فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: موضوع راهنمای زائر نیز جزو ماموریت‌های ماست که امسال علاوه بر پنج مبادی ورودی، ۱۸ پایگاه راهنمای زائر اختصاصی نیز در سطح شهر و نقاط مرکزی مشهد استقرار یافته است. همچنین امسال برای نخستین مرتبه از راهنمای زائر افتخاری در مشهد استفاده می‌شود. جمعیت قابل توجهی نیز برای این منظور ثبت‌نام کرده‌اند که آموزش خواهند دید و راهنمایی زوار را بر عهده خواهند گرفت. در مجموع امسال با توجه به تمهیدات صورت گرفته بهار متفاوتی خواهیم داشت.

وی گفت: امسال فعالیت‌های مربوط به استقبال از زائران زودتر آغاز شد و قرار است طی ۲ سه روز آینده بازدیدهای مختلفی از مجموعه‌های فعال در این زمینه داشته باشیم. هدف این است که نخستین تجربه ورود زائران به مشهد تجربه خوب و ماندگاری باشد. این بازدیدها تا انتهای عید ادامه دارد و سرکشی‌ها انجام می‌شود. هدف ما در این بازدیدها این است که به یک مدل مطلوب برای استقبال از زائران تا پیش از آغاز بهار برسیم. تمام تلاش می‌کنیم تا پیش از ۲۵ اسفند همه چیز مهیای پذیرایی از زائران باشد.

باغگلی در خصوص وضعیت پروژه عرصه ترمینال در ضلع سمت میدان امام رضا(ع) نیز عنوان کرد: قرار است چند روز آینده بازدید دیگری از این پروژه داشته باشیم. براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده اینجا چندین المان نصب و زیباسازی‌های آن تقویت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن