یادداشت روز

لطفا ضرورت پاسخگویی را یادآور شوید!

کد خبر : 51416

نویسنده : مهدی حسن زاده – معاون سردبیر

روزنامه خراسان: در شرایطی به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم که به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در روزهای نخست سال، پیش بینی می شود از روز نیمه شعبان (۱۷ اسفند ماه) به تدریج سفرهای نوروزی آغاز شود و زائران رضوی زودتر از سال های قبل برای زیارت مضجع شریف و نورانی امام رضا (ع) و سپری کردن نوروز در این بارگاه بهشتی راهی مشهد شوند.

در چنین شرایطی ضرورت برنامه ریزی برای استقبال از زائران ضروری است اما مسائل جدی پیش روست که مشخص نیست برای آن چه برنامه ای وجود دارد. آن هم در شرایطی که حضور بیشتر زائران به دلیل پیش بینی هوای خوب و همچنین عبور کامل از کرونا قطعا محتمل است. بنابراین در چنین شرایطی برنامه ریزی و هماهنگی برای خدمات رسانی به زائران ضرورتی جدی می طلبد. در این میان وظیفه رسانه ها مطالبه گری و پرسش از مسئولان در قبال وظایف شان، دلیل بروز مشکلات و اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی است اما به نظر می رسد بخشی از مدیران استان، رویه متفاوتی را در قبال رسانه های مستقل در پیش گرفته اند و به مسئولیت خود در زمینه پاسخگویی عمل نمی کنند.

شاید این مسئله را بتوان در گلایه برخی مدیران اجرایی استان ریشه یابی کرد که در برخی جلسات از رویکرد انتقادی خراسان گلایه کرده اند. روشن است که پاسخ ما به این مدیران و انتقادها از رویکرد انتقادی خراسان این است که در شرایط فعلی اجتماعی کشور، رسانه ای اثرگذار است که تعادل لازم را در زمینه انعکاس مطالبات و مشکلات مردم از یک سو و خدمات دستگاه های اجرایی از سوی دیگر رعایت کند و اگر قرار باشد رسانه تبدیل به بولتنی از خدمات دستگاه ها و سخنرانی های مسئولان شود و مردمی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب تحت فشار اقتصادی هستند و از وضعیت معیشتی خود گله دارند، مطالبات و مشکلات خود را در آن نبینند، آن رسانه، جایگاهی در افکار عمومی نخواهد داشت.

به طور مشخص درخواست ما از استاندار پرتلاش به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان و دیگر مسئولان اجرایی این است که جلوی قهر رسانه ای دستگاه ها با مهم ترین رسانه شرق کشور را بگیرند و ضرورت پاسخگویی به مردم از دریچه رسانه های بزرگ و مردمی را یادآور شوند، چرا که یکی از شئون و وظایف اصلی دستگاه ها پاسخگویی به مردم است و مهم ترین بستر پاسخگویی به مردم، پاسخگویی به نماینده آن ها در رسانه است. این پاسخگویی وظیفه دستگاه هاست و نباید به هیچ وجه و دلیلی کم رنگ شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن