یادداشت روز

فقط اقتدار پلیس کافی نیست!

کد خبر : 51118

نویسنده : سیدخلیل سجادپور

صبح مشهد- دیروز از روزهایی بود که گل های «امید» در قلوب باورمندان به «امنیت» شکوفه زد و لبخند بر لبان مال باختگان و زخم خوردگان از سرقت نقش بست.

فرمان ویژه فرمانده سپید موی ایران برای آغاز مبارزه ای قاطع با یغماگران اموال مردم، به دل ها نوید «آرامش» داد تا «اقتدار» فرزندان سبزپوش این مرز و بوم را برای «احساس امنیت» به تماشا بنشینند.

اما «قلم» این اقتدار غرورآمیز را برای مبارزه با دزدان کافی نمی داند. آن ها که تیغ «سرقت» قلب هایشان را خراشیده است و گاهی همه دسترنجشان را در حادثه ای غمبار از دست داده اند، چشم «امید» به قانون گذارانی دارند که با اصلاح قوانین مبارزه با سرقت، این «اقتدار» غیرتمندانه را جلوه ای از «حصار امنیت» معنا کنند. امروز اگرچه مردم زحمات خدمت گزاران خود در پلیس را ارج می نهند و بارها با «خداقوتی جانانه» مهر قدردانی بر لوح تقدیر از پلیس زده اند و خود را همیار این عزتمندان عرصه امنیت و آرامش می دانند اما کمبود امکانات عملیاتی و پشتیبانی، حقوق ناکافی کارکنان و آسیب های احتمالی کم توجهی قانون گذاران به وضعیت معیشتی جان برکفان انتظامی، از جمله دغدغه های مردم برای ادامه مبارزه با جرایم مهمه در کشور است. اکنون دیگر بنزهای الگانس و تجهیزات فنی برای تعقیب و گریز تبهکاران نیاز به نوسازی دارند، همان امکاناتی که روزگاری سردار قالیباف بر آن ها پای فشرد تا ماموران برای انتقال سارقانی که مردم دستگیر کرده بودند، ناچار به هل دادن خودروهایی نشوند که حتی استارت خوردن آن ها نیز، اشک افسران عملیاتی را به چهره می نشاند. این انتظار از رئیس مجلس امروز همچنان بر سپیدی کاغذ خودنمایی می کند تا در بودجه جاری به یاری حافظان امنیت آید و دغدغه های مردم را دغدغه مند باشد. امروز قلم حتی از شهرداری ها و دیگر سازمان های مرتبط با امور شهری نیز گلایه دارد، مدیریت دوربین های ترافیکی و شهری را چگونه رقم می زنید؟ آیا به نظرات کارشناسی پلیس برای کشف جرم هم اهمیت می دهید؟ چه کسی گرد و غبار از چشمان دوربین های شهری می زداید؟

آیا نصب این دوربین ها همپوشانی دارد؟ تعقیب جرم و مجرم گاهی چنان خستگی را بر شانه های «حافظان امنیت» باقی می گذارد که تا مدت ها توان ایستادن ندارند! اگرچه ایستادگی این غرورآفرینان ریشه در خاک ایران زمین دارد اما آیا نمی شود دیگر نهادها نیز به یاری پلیس بیایند و در «کارگاه امنیت» نقشی زیبا به تار و پود اعتماد و اطمینان مردم بزنند؟!

قلم می گوید امروز راهکارهای قانونی برای گریز دزدان از مجازات وجود دارد اما تا هنگام اصلاح قانون با مطالعات کارشناسی دقیق و استفاده از نظرات قضات با تجربه و مجریان سپید موی انتظامی، تدابیر ویژه قضات و دادستان های مراکز استان ها می تواند نقش مهمی را در احساس«امنیت» مردم و به ویژه مال باختگان و آسیب دیدگان از سرقت ایفا کند تا به راحتی این تبهکاران از چنگ قانون نگریزند!

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن