اجتماعی

سایه تعطیلی بر سر جمعه بازار خودروی مشهد

کد خبر : 51111

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری مشهد از به خطر افتادن ۳۸۰۰ کسب و کار در بازار مجیدیه ابراز نگرانی کرد.

صبح مشهد- سایه تعطیلی بر سر جمعه بازار خودروی مشهد در منطقه مجیدیه سنگینی می کند؛ جایی که همه نوع خودروی سواری در آن برای فروش به صف می شود، بازاری که از ساعت ۸ صبح جمعه فعالیت خود را آغاز می کند و تا ساعت ۱۵ ادامه دارد، روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه نیز این بازار بسیار شلوغ است به نحوی که حدود ۳۸۰۰ کسب و کار برای افراد مختلف در آن‌جا ایجاد شده است. چند سال پیش که این جمعه بازار به روی خریداران و فروشندگان خودرو باز شد، خبری از ساختمان های مسکونی نبود اما هم اکنون روبه‌روی بازار مملو از ساختمان های مسکونی است که اهالی آن جمعه‌ها که روز استراحت‌شان است باید با بوق و پارک خودروها و ازدحام و شلوغی مواجه شوند.

روزنامه خراسان در گزارشی میدانی که ۳۰ مهر امسال با عنوان «حراج آسایش در جمعه بازار مجیدیه!» منتشر شد به گلایه های ساکنان در حوالی این بازار پرداخت و مشخص شد که این جمعه بازار مالک حقیقی دارد و باید هر چه زودتر تخلیه شود. در این گزارش، مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری مشهد به «خراسان رضوی» گفته بود که با توجه به اهمیت جمعه بازار خودرو و برگزاری روز بازار یک‌شنبه و چهارشنبه، نمی‌توان جمعه بازار خودرو را تعطیل کرد و از مالکان دو ماه فرصت خواسته شده که در این مدت، زمین تحویل آن‌ها شود. او در همان گزارش از انتقال این بازار به کمی دورتر از مناطق مسکونی و در زمینی مشابه همین بازار در اطراف آن برای جمعه بازار خودرو خبر داده بود و حالا حدود ۳ ماه از وعده جابه‌جایی جمعه بازار مجیدیه می گذرد و آن طور که روز گذشته مدیرعامل سازمان میادین شهرداری مشهد به «خراسان رضوی» گفت، زمینی که قرار بود اطراف جمعه بازار خودرو جایگزین شود، به مشکل قانونی برخورده و هم اکنون زمینی برای جابه‌جایی نیست؛ خبری که حکایت از احتمال تعطیلی جمعه بازار خودرو و روز بازارهای مجیدیه دارد.

متاسفانه زمینی برای جابه جایی نیست!
مشیری با بیان این که جابه جایی جمعه بازار خودرو در دوره های قبل انجام شده است، به «خراسان رضوی» می‌گوید: برای جابه‌جایی جدید این بازار با توجه به این که شهرداری بابت مالکان پلاک ۱۷۶ باید زمینی به ازای آن می داد، در کمیته شهرسازی مصوب شد که این زمین (زمین جمعه بازار خودرو) به مالکان پلاک ۱۷۶ تعلق بگیرد، بنابراین ما باید به سرعت این زمین را تخلیه کنیم. پرونده اختلافی این زمین مربوط به ۱۵ سال پیش است. زمانی دور میدان نمایشگاه افرادی چادر می‌زدند، این ها همان مالکان پلاک ۱۷۶ هستند که زمین اصلی آن ها احراز نشده بود. مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری مشهد در ادامه و در پاسخ به این سوال که زمین دیگری برای جمعه بازار خودرو به منظور جابه جایی بعد از فرصت دو ماهه مهیا شده است؟ اظهار می کند: متاسفانه زمینی که در مجاورت بازار مجیدیه برای جابه جایی جمعه بازار خودرو و روز بازارهای یک‌شنبه و چهارشنبه در نظر گرفته شده بود مشکل قانونی دارد و به دلایل قانونی نمی‌توان آن را برای جمعه بازار خودرو اختصاص داد، ضمن این که در کمیسیون‌های مربوط نیز این زمین طی نامه ای که به ما اعلام کردند، تایید نشده است.

تا آخرسال فرصت داریم زمین جمعه بازار خودرو را بر اساس دستور قضایی تحویل مالکان دهیم
وی همچنین در پاسخ به این سوال که بالاخره تکلیف مکان جدید جمعه بازار خودرو و روزبازارها چه خواهد شد؟ می‌افزاید: کل زمین جمعه بازار خودرو تحویل مالکان پلاک ۱۷۶ خواهد شد و تا آخر سال ما فرصت داریم که این زمین را بر اساس دستور قضایی تحویل مالکان آن‌ دهیم. مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری مشهد در ادامه با نگرانی از به خطر افتادن ۳۸۰۰ کسب و کار در جمعه بازار خودرو و روزبازارهای آن می‌گوید: در این بازار یک‌شنبه و چهارشنبه روز بازار تشکیل می شود، به نحوی که بیش از ۳۸۰۰ کسب و کار برای افراد ایجاد شده است و نگران هستیم این کسب و کارها تعطیل شوند.

روز بازار مجیدیه شاید به محل نمایشگاه بین المللی و عرصه میدان شهدا منتقل شود
مشیری درباره تمهیدات به منظور تعیین تکلیف مشاغل فعال در روزبازارهای مجیدیه نیز تصریح می کند: هم اکنون زمین دیگری را نتوانستیم جایگزین جمعه بازار خودروی مجیدیه بکنیم و هرزمینی که جایگزین شود باید خارج از محدوده مسکونی باشد تا نارضایتی ایجاد نکند، به هر حال برای تعطیل نشدن کسب و کارها، نمایشگاه بین‌المللی یا عرصه میدان شهدا شاید جایگزین روزبازارهای مستقر در بازار خودروی مجیدیه شود.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن