پایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: عفو خردمندانه رهبری بازگشت جوانان به دامن توحید را رقم زد

کد خبر : 51024

امام جمعه مشهد گفت: عفو خردمندانه جوانان اغتشاشگر از سوی رهبر معظم انقلاب، بازگشت این قشر به دامن توحید را رقم زد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: در اغتشاشات اخیر، قدرتهای استکباری تفکر جوانان دهه ۸۰ را دزدیدند و برای کشور دشمن سازی کردند و این جنایتها را رقم زدند، اما رهبر انقلاب هوشمندانه آنان را در آغوش گرفتند و گفتند آزادشان کنید چرا که آنها فرزندان من هستند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب آنهایی که تخریب نکردند و کسی را در اغتشاشات نکشتند، خردمندانه عفو کردند و به دامن توحید و الله‌اکبر باز گرداندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: انقلاب مقدس اسلامی ماهیت قابل توجهی دارد که دقت در ماهیت آن برای نسل‌هایی که آن روزها را ندیده اند، بسیار مهم است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم که بدنه اصلی فعال جامعه ما را کسانی اکنون تشکیل می‌دهند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متولد شده اند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم انقلاب کردند و نظام ولایی را برگزیدند تا جایگزین رژیم شاهنشاهی شود، افزود: نسلی که پیروزی انقلاب را درک و تجربه نکرد باید بداند انقلاب ما انقلاب دینی و اسلامی بود، طی سالهای گذشته حضور مردم و جوانان در پای صندوق های رای در هر دوره نشان از پشتیبانی آنان و اعتقاد به اسلام داشت.

وی بیان کرد: باید بدانیم اصل انقلاب تنها سقوط شاهنشاهی و تولد نظام اسلامی نبود، بلکه در دنیایی زندگی می کردیم که دو بلوک شرق و غرب، یا دین را افیون توده‌ها دانسته و یا جدایی دین و سیاست و اقتصاد را مطرح می‌کردند .

آیت الله علم الهدی تاکید کرد : انقلاب متعلق به همه مردم است و یوم الله ۲۲ بهمن روز بزرگی است که باید همه خاطره انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شیرینی این پیروزی به دلیل زلزله در خوی، ترکیه و سوریه ما را تلخکام کرد، افزود: در این هوای سرد زندگی افراد زیادی ویران و دچار داغ عزیزانشان شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقوا محدودیت نیست بلکه مسوولیت است، افزود: تقوا اضطراب فرد را از میان می برد و فرد را به قدرت متعالی وصل و آرامش را برایش به ارمغان می آورد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن