اسلاید شوشهری

۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

کد خبر : 50942

۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خراسان رضوی روز یکشنبه در پنجمین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدئو کنفرانس طی مراسمی به صورت همزمان در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری رییس و معاونان این دانشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: بهره برداری از ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت در راستای ارتقا و توسعه خدمات بهداشتی، درمانی و گسترش عدالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می شود تا ظرفیت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) افزایش ‌یابد.

دکتر سید جواد حسینی افزود: ۱۳ طرح از مراکز خدمات جامع بهره برداری شده در مشهد و پنج طرح در شهرستان‌های خواف، سرخس، گلبهار، کاشمر و قوچان خراسان رضوی در مجموع با زیر بنای هفت هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در این راستا مراکز خدمات جامع سلامت شهری “الهیه، سرافرازان، شهید قاسم سلیمانی، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی جنگی، منزل‌آباد، کشف، پایگاه‌های سلامت دکتر حسابی، کوشش، سینا، قائم و حجاب، واحد هاری و آزمایشگاه مرکز حضرت الزهرا(س) در مراکز بهداشت مشهد یک، مشهد پنج و ثامن” به بهره برداری رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: همچنین خانه بهداشت شوریچه در سرخس و ستاد مرکز بهداشت گلبهار، مرکز خدمات سلامت شهرستان های کاشمر و قوچان، تجهیز و افتتاح شد.

دکتر حسینی افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب همچون خدمات پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط و آزمایشگاهی قرار گرفتند.

گام‌های بلند انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست خبری گفت: در طول عمر پربرکت و ۴۴ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی گام‌های بلندی در مسیر توسعه و پیشرفت حوزه سلامت برداشته شده است.

دکتر محمدعلی کیانی با بیان اینکه نگاه عدالت و عدالت‌محوری صادقانه و به‌دور از شعارمحوری در دوره مدیریت کنونی این دانشگاه بسیار مورد تاکید است، افزود: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور رضوی سالانه با حجم بالایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی روبروست و بر این اساس به دنبال آن هستیم که سطح کمی و کیفی خدمات در دسترس را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر افتتاح بیمارستان ولایت را داشتیم ، گفت: بیمارستان‌های ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) جاده سرخس و بیمارستان در حال ساخت اعصاب و روان در مشهد تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته و بیمارستان گلبهار نیز از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه بزرگترین پروژه آموزشی دانشگاهی با مساحت ۱۷ هزار مترمربع در اسفند ماه امسال فتتاح می‌شود، گفت: بخشی از پروژه‌ها با اعتبار دولتی و بخشی دیگر با حمایت‌های خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخته شده است.

دکتر کیانی افزود: توسعه همکاری‌های حوزه بین‌الملل با کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، ترکمنستان و تاجیکستان، حضور پررنگ در مسیر خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی، موفقیت در موج‌های ششم و هفتم بحران کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده و پوشش قابل توجه واکسیناسیون اتباع از دستاوردها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سالهای اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون گسترده خوشبختانه کشورمان از موج هشتم بحران کرونا فاصله گرفتیم، در حالیکه دیگر کشورهای دنیا درگیر این موج شدند که بهترین کار برای دوری از آن تکمیل واکسیناسیون کرونا و دریافت به‌موقع دُز یادآور آن است.

احداث پژوهشگاه ۱۲ هزار متری در مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: پژوهشگاه ۱۲ هزار متری این دانشگاه اکنون در حال ساخت است که فاز نخست آن با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و در نظر داریم که متراژ این فضا را به ۱۷ هزار مترمربع افزایش دهیم که امیدواریم مورد موافقت شورای گسترش واقع شود.

دکتر مجید غیور مبرهن با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز یونسکو اقدام شاخص دیگر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های پژوهشی، افزایش فضای مفید پارک علم و فناوری سلامت مشهد و راه‌اندازی مرکز سلول ‌درمانی و اتاق تمیز از این جمله است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، رجیستری، بین‌المللی سازی، رتبه‌های برتر (شانگهای ، لایدن، اسکوپوس، ISC و QS) و همچنین کسب رتبه‌های برتر حوزه‌های کتابخانه، مجلات و اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی و نیز داشتن ۲۱ دانشمند یک درصد پر استناد جهان جزو برترین دانشگاه‌های کشور است.

دکتر غیور مبرهن امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، لبنان، ایتالیا، آلمان، غنا، نیجریه و دیگر کشورها را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن