اجتماعیاسلاید شو

مصطفی احمدی فر کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون خبر داد:

سهم تلخ؛ اولین مدیا تئاتر مشهد

کد خبر : 50794

یک کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون گفت: در اسفند ماه یک مدیا تئاتربا عنوان «سهم تلخ» را به روی صحنه می بریم این کار اولین تجربه مدیا تئاتر در مشهد است قبلا چنین کاری را آتیلا پستیانی در تهران انجام داده بود این سبک ترکیبی از دکوپاژ تصویر و میزانسن صحنه است.

صبح مشهد– فیلم تلویزیونی «بلندتر از همه درخت‌ها» به کارگردانی مصطفی احمدی‌فر و نویسندگی سیدمهدی رضازاده که در منطقه اسجیل گلمکان تصویربرداری و به سفارش صداوسیمای خراسان رضوی تولید شد، به موضوع کوتاه‌قامتان پرداخته است.

«بلندتر از همه درخت‌ها» سومین تجربه احمدی‌فر در مقام کارگردان محسوب می‌شود. او البته ۴ تجربه دستیار اول کارگردان،۳ تجربه در مدیریت تولید و مدیر برنامه‌ریزی و آهنگ‌سازی پروژه‌های تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد.

به گزارش خبرنگار ما احمدی‌فر در گفتگوی خبری توضیحات بیشتری درباره این تله فیلم ارائه می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

مصطفی احمدی فر کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون در رابطه با تله فیلم سینمایی بلندتر از همه درخت‌ها اظهار کرد: قصه و روایت این فیلم به ارتباط من با افراد کوتاه قامت برمیگرد این افراد در دفتر من فعالیت میکردند بیشتر در نمایش های صحنه ای و جنگهای شاد و برنامه ها ی کودک و نوجوان بازی میکردند.

وی ادامه داد: این ارتباط باعث شد مسئله مهمی در رابطه با این افراد را درک کنم آن هم این بود متأسفانه در طول سال‌های گذشته در تلویزیون و سینما بیشتر از کوتاه‌قامتان استفاده ابزاری شده و آن‌ها همیشه در خرده‌ نقش‌ها و نقش‌های منفی به کار گرفته شده‌اند.

این کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون افزود: بعضی از این کوتاه قامتان در رشته های آی تی، وکالت و حتی پزشکی درس خوانده اند اما به دلیل شرایط فیزیکی یا دیده نمی شد یا جدی گرفته نمی شدند همین مسئله باعث شده ایده سه صفحه را به سید مهدی رضازاده بدهم تا فیلم نامه ای که قهرمانش یک کوتاه قامت است را بنویسد تا توانمندی این قشر از جامعه را نشان بدهیم.

احمدی فر اضافه کرد: تلاش کردم در تولید این فیلم از پتانسیل شهر مشهد در بازیگری استفاده کنیم و استعداد های خراسانی همچون رضا صابری، علیرضا سوزنچی، غلامرضا عارف نژاد ، شاپور ترکمن سرابی، علی جوانمرد، الهه پژوهی، مهری شمس و محمود کریمی استفاده کنم مدیر تصویربرداری این فیلم را علی عظیم زاده تهرانی و مدیر صدا محمد امامی بودند.

وی بیان کرد: متاسفانه زیرساختها در مشهد برای گروه های فیلم سازی معمولا حرفه ای دیده نمی شود، ۹ دی ماه امسال این فیلم در سینما برفی اکران خصوصی شد که با استقبال خوب و خارج از تصوری روبه رو شد .

این کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون تصریح کرد: در اسفند ماه هم یک مدیا تئاتربا عنوان «سهم تلخ» را به روی صحنه می بریم این کار اولین تجربه مدیا تئاتر در مشهد است قبلا چنین کاری را آتیلا پستیانی در تهران انجام داده بود این سبک ترکیبی از دکوپاژ تصویر و میزانسن صحنه است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ رتبه‌بندی و جدولی برای ارزیابی گروه فیلم‌ساز برای حمایت‌های سازمان‌های متولی وجود ندارد و همه گروه‌ها با هر رنگی که به میدان بیایند همگی با یک رویکرد ثابت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون عنوان کرد : تله فیلم سینمایی بلندتر از همه درخت‌ها شاید آخرین فیلمی است که در مشهد ساخته ام چون با عدم حمایت واقعی و برخی مدیران مدیران شهر مواجهه شدم شاید پروژه های دیگر در جایی دیگر و لوکیشن دیگری ادامه بدهم.

گفتنی است: داستان این فیلم در رابطه با دکتر بهادری فارغ‌التحصیل دانشکده علوم پزشکی در تهران است که برای اخذ مدرک و پایان‌نامه کاری در یکی از روستاهای خراسان رضوی به نام اسجیل واقع در گلمکان دوره‌ای می‌گذراند. اساتید دانشگاه به سبب شرایط فیزیکی او با حضور این پزشک در روستا و گذراندن دوره مخالفت می‌کنند اما به اصرار او با این اقدام موافقت می‌کنند. در ابتدای ورود این پزشک به روستا مردم منطقه اسجیل به سبب شرایط فیزیکی او نسبت به دریافت خدمات پزشکی ترس دارند اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و ارائه خدمات پزشکی و غیرپزشکی توسط این پزشک کوتاه‌قامت و مشاهده انگیزه او در انجام رسالت انسانی خویش دیدگاه مردم تغییر کرده و در پایان از خروج این پزشک از روستای خود نگران و ناراحت هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن