اجتماعی

محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد از سوی علی کهنمویی رئیس دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام

کد خبر : 50745

دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام در بیانیه ای با محکوم کردن جنایت برخی عناصر راست گرای افراطی در سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در استکهلم، تاکید کرد که این اقدام موهن با اجازه مقامات سوئدی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه جهانی الحرا، علی کهنمویی هشدار داد که این اقدام تحریک آمیز که برخی از راست گرایان افراطی چندین بار مرتکب آن شدند نوعی تروریست دینی است که ، مسلمانان را هدف قرار داده و به ارزش های مقدس آن ها اهانت کرده است. حق اقدام متقابل محفوظ است

پدر حقوق بشر جهان اسلام با بیان این که سوزاندن قرآن نشان از نگرانی اسلام هراسان و بیگانگان دارد، دولت سوئد را به اتخاذ اقدامات لازم علیه عاملان این اقدام تشویق کرد و خواستار افزایش تلاش های بین المللی برای ممانعت از اقدامات مشابه و حمایت از مبارزه با اسلام هراسی و تروریست دینی شد.و این اقدامات را فقط نشان از جمود فکری وتزلزل ارادی انان دانست که بزودی پشیمان خواهند شد

علی کهنمویی رئیس دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش های اسلامی باز می گذارند و علی رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می کنند.

مدیر شبکه خبری بین المللی وحدت جهانی ادامه داد: چنان که بسیاری از متفکران در غرب نیز اشاره کرده اند، کارهای موهنی از این دست ذیلِ عنوانِ <بیان> دسته بندی نمی شود که به تبع ذیلِ <آزادی بیان> قرار گیرد، بلکه <هتاکی> بوده و ذیل <نفرت پراکنی> قرار می گیرد. چطور می توان به <نفرت پراکنی> مجوز داد و آن را ذیل <آزادی بیان>؟ و از طرف دیگر مثلاً نفی ماجرای هولوکاست را <جرم> تلقی کرد؟

گفتنی است، هفته گذشته <راسموس پالودان> رهبر حزب راست افراطی <خط سخت> دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند.

این اقدام پالودان با محکومیت شدید مسلمانان و کشورهای اسلامی مواجه شد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شده است.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام KUNS و رئیس دادگاه بین المللی غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام 

رونوشت :

۱-عالی جناب پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان جهت استحضار و محکومیت اقدام موهن

۲-جناب <حسین ابراهیم طه> دبیرکل سازمان همکاری اسلامی جهت استحضار و تشکر از بیانیه محکومیت

۳-حضرت شیخ احمد الطیب ریاست الازهر مصر و معاون افتخاری صیانت از وحدت سازمان حقوق بش امت واحده جهان اسلام

۴- دکتر رضا صادقی دادستان کل (حقوق بشر ) دادگاه غیر دولتی حقوق بشر امت واحده جهان اسلام

۵-  کلیه سران و بزرگان جهان اسلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن