اخبار مهم

۱۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات سپرده گذاران تعاونی اعتماد ایرانیان وصول شد

کد خبر : 50718

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات معوقه سپرده گذاران تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان از سال ۱۳۹۱ تاکنون وصول شده است.

به گزارش صبح مشهد، دادگستری خراسان رضوی روز جمعه به نقل از غلامعلی صادقی افزود: در پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان که دادگاه‌های آن در گذشته و به صورت چندین جلسه علنی برگزار شد تلاش زیادی شد تا ضمن حفظ اموال و دارایی‌های این تعاونی به نفع سهامداران، هیات تصفیه توسط خود سهامداران تشکیل و اقدامات در مجرای قانون ادامه یابد.

وی اضافه کرد: با کار جهادی و تلاش مضاعف، تقریباً مطالبات سپرده گذاران اعم از نقدی و یا اندوخته پرداخت و شکایات سپرده گذاران نیز ختم شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مسوولان باید با یک نگاه امید آفرین، اخبار خوب که نشان دهنده عملکرد مثبت اداره ها، نهادها و سازمان‌هاست را برای شهروندان بازگو کنند.

صادقی با تأکید بر استمرار برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی و دست اندازان به حقوق بیت المال افزود: تاکنون پرونده‌های مهمی در استان رسیدگی شده است.

تعاونی اعتباری ایرانیان دارای ۳۱۰ هزار سپرده گذار و ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور بود که به تخلفات مدیران این مجموعه به صورت علنی و طی چند جلسه در سال‌‎های قبل رسیدگی شده و متهمان آن مطابق قانون محکوم شدند.

۲۵ اسفند ٩٧ نخستین نشست دادگاه محاکمه متهمان پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در مشهد برگزار شد.

رای دادگاه متهمان پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان شامل مجازاتهای حبس طولانی مدت، شلاق، اقامت اجباری و رد مال نیز ٢٣ فروردین ٩٨ صادر شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌ بهمن ۱۳۹۰ اعلام کرد: تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان فاقد مجوز فعالیت بوده و هیات مدیره آن نیز صلاحیت لازم را برای تصدی امور ندارند. موسسه تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان با برپایی ۶۰۰ شعبه در سطح کشور فعالیت داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن