پایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: پای کار بودن دولت و مردم بحران قطع گاز در خراسان رضوی را مدیریت کرد

کد خبر : 50716

امام جمعه مشهد گفت: شدت سرمای هوا طی چند روز گذشته و قطع گاز برخی از شهرستان های خراسان رضوی طی ۱۵ سال اخیر بی سابقه بود که پای کار بودن دولت، مدیران استانی و مردم فهیم این استان در مدیریت این بحران قابل قدردانی و ستایش است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به شدت سرما و برودت هوا طی روزهای اخیر گفت: از سال ۸۶ تا کنون چنین سرمایی رخ نداده بود که منجر به قطع گاز در سه استان خراسان و نیز ترکمنستان شد.

وی با بیان این که متاسفانه زمانی که بحرانی به وجود می آید برخی به دنبال مقصر می گردند و عملکرد مثبت نظام طی سال های گذشته را زیر سوال می بردند و آنها را نادید می‌گیرند ادامه داد: طی ۱۶ سال اخیر توسعه گاز روستایی و مصرف گاز خانگی در روستاها و شهرستان های استان خراسان رضوی افزایش یافت که این امر از علل قطعی گاز و آسیب رسیدن به خانواده‌ها طی یک هفته اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طی یک هفته اخیر مدیران استانی اعم از استانداری، فرمانداران و بخشداران شهرستان های استان خراسان رضوی برای کمک به شهرستان هایی که دچار قطعی گاز شده بودند به صورت شبانه روزی پای کار بودند و فعالیت داشتند و ۲ حرکت ایجابی و سلبی توسط آنان صورت گرفت و امکانات گرمایشی، وسایل نفتی و کپسول گاز را به این مناطق رساندند.

علم الهدی افزود: همچنین در این مدت به دستور تولیت آستان قدس رضوی روزانه ۱۰ هزار غذای گرم در ظهر و ۱۰ هزار غذای گرم در شب و در مجموع ۲۰ هزار غذای گرم به صورت روزانه در تربت جام که مردمش دچار قطعی گاز شده بودند توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی پویش “هر خانه یک اتاق گرم” و همکاری نهادهای مردمی، مساجد، هیاتهای مذهبی و مردم مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی در این پویش سبب شد طی هفت روز، ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز صرفه جویی و به سایر نقاط استان گازرسانی شود که این حرکت جهادی و انقلابی مردم استان قابل قدردانی و ستایش است.

امام جمعه مشهد گفت: همچنین وزیر نفت در زمان قطع گاز در شهرستان تربت جام با حضور در این شهرستان مساله را پیگیری کرد و سبب تقویت لوله های گاز این شهرستان شد و همچنین مصوبه احداث لوله گاز اختصاصی برای شهرستان تربت جام و میان جام که انجام آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد را تصویب کرد تا از قطعی گاز این شهرستان در بحران های آینده جلوگیری شود.

علم الهدی افزود: در این بحران مردم سنی و شیعه ساکن تربت جام با یکدیگر همزیستی کامل داشتند و در خانه خود را به روی افرادی که دچار بحران بودند باز و همدلی خود را به نمایش گذاشتند که شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد: در این بحران سرمای هوا و قطعی گاز برخی از شهرستان ها و مناطق استان خراسان رضوی، ۲ جریان خناسان اقتصادی و سیاسی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خناسان اقتصادی از این شرایط سوء استفاده کردند و وسایل و امکانات گرمایشی که در انبارها داشتند را با قیمت گزاف به افراد محتاج و مستاصل فروختند به خیالی که سودی به جیب زدند در حالی که با این کار هستی و زندگی خود را به آتش زدند.

علم الهدی افزود: خناسان سیاسی نیز در این شرایط قلم به دست گرفتند و در فضای مجازی و حقیقی به جای تشکر و قدردانی از جریان های خدمتگزار که خالصانه در این بحران پای کار بودند آنان را مورد نقد، بدگویی و اهانت قرار دادند.

وی اضافه کرد: این افراد بدانند که هر حرکتی که بر ضد نظام اسلامی و افرادی که با اخلاص در خدمت این نظام هستند انجام دهند نشان دهنده آن است که این افراد در زمین دشمن بازی می کنند و سرپاز پیاده نظام آمریکا و دشمنان انقلاب هستند.

امام جمعه مشهد با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی معاندان این حرکت را محکوم کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در هرجایی از کشور، منطقه و جهان که مشکلی به وجود آمد سپاه و بسیج برای رفع آن کار آمدند و هم اکنون به جای این که کشورهای ظالمی که دست به ظلم و ستم و کشت و کشتار و کودک کشی می زنند را تروریسم بخوانند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می‌خوانند.

علم الهدی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند هر زمان دشمن از دست شما عصبانی شد و دست به کار غیر عاقلانه ای زد بدانید که قدرت شما اوج گرفته است و تمام موجودیت آنها را در تمام عرصه های زندگی تهدید می کند که آنها به اجبار دست به چنین کارهایی می‌زنند و این تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از این گونه موارد و دلیل بر ضعف دشمن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن