استانیاسلاید شو

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان جوین:

حفظ عزت نفس و کرامت افراد، اولویت کمیته امداد در خدمت رسانی است

کد خبر : 56323

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در دیدار با امام‌جمعه شهرستان جوین بر حفظ عزت نفس مددجویان تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان جوین با امام جمعه دیدار و در ادامه از چند طرح اشتغال زایی و خانواده مددجو بازدید کرد.

رضا سلم آبادی در دیدار با امام جمعه شهرستان جوین بیان کرد: کمیته امداد یکی از دستگاههایی است که رسیدگی به فقرا و نیازمندان را در صدر کار خود قرار داده و به تناسب زمان هایی که از ابتدای انقلاب گذشته، تغییراتی در نحوه خدمت رسانی انجام شده است .

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در گذشته برای تحت حمایت قرار گرفتن فرد نیازمند، بررسی ها به صورت میدانی بود .

وی افزود: شیوع بیماری کرونا موجب استفاده این نهاد از دیتای موجود در کشور، برای شناسایی افراد نیازمند شد، از اواخر سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه پیش بینی شده به ۲۷ سرویس وب سازمانی وصل شدیم و در حال حاضر می توانیم اطلاعاتی چون دهک خانواده، استخراج کنیماین روش ضمن حفظ کرامت فرد، اطلاعات صحیح تری را به ما می دهد.

سلم آبادی تصریح کرد: با این روش یکی از سالم ترین استان ها هستیم .

وی تصریح کرد: این نهاد یکی از دستگاههایی است که در حوزه اشتغال رتبه دوم بعد از صنعت و معدن در استان دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در استان به مددجویان تحت حمایت با مبلغ ۸۸۰۰ میلیارد تومان ارائه شد که از این رقم، ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب های اشتغال، درمان، مسکن، تحصیلی، ودیعه مسکن و … پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک مردم و ۵۳۰۰ میلیارد تومان کمک دولت بوده است و اگر چه این نهاد به صورت تخصصی در حوزه اقتصادی و اشتغال ورود ندارد اما در این بخش کارهای خوبی را انجام داده است.

وی افزود: حال آنکه این نهاد در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ فقره وام در حوزه اشتغال پرداخت کرده است ؛ در سال گذشته وزارت تعاون با صحت سنجی اشتغال ایجاد شده توسط امداد، ۹۸ و نیم درصد صحت سنجی اشتغال امداد را تایید کرد.

سلم آبادی با بیان اینکه این نهاد یکی از دستگاههایی است که در حوزه اشتغال رتبه دوم بعد از صنعت و معدن در استان دارد، گفت: همچنین حدود ۲۹ درصد اشتغال استان با کمیته امداد و ۴۰ درصد با صنعت و معدن بوده و مابقی مربوط به دستگاهایی چون جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، شهرداری و بنیاد مسکن بوده است و امسال ۲۰ درصد اشتغال استان با کمیته امداد، ۳۸ درصد با صنعت و معدن، ۵ درصد با جهاد کشاورزی می باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در بخش جهیزیه سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۴۱۰۰ سری جهیزیه به ارزش بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان توزیع شد، این جهیزیه ها با قیمت بسیار کمتر از کارخانه خریداری می شود و ایرانی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۵۶ هزار دانش آموز و امسال به ۵۸ هزار دانش آموز،

۳۰۰ دانشجو و ۲۰۰ طلبه خدمت ارائه کردیم، افزود: در سال گذشته ساخت ۴۱۰۰ مسکن مددجویی در استان آغاز و تاکنون ۱۶۰۰ مسکن ساخته شده که برای ساخت این مسکن ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض شده است.

اطلاع رسانی از فعالیت های کمیته امداد

در ادامه امام جمعه شهرستان جوین بیان کرد: کمیته امداد خدمات ارزنده ای را به نیازمندان ارائه می کند که باید در این خصوص اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به تعریف عدالت گفت: عدالت به معنای قرار داده شدن هر چیزی در جایگاه خود است، و این تعریف عدالت به معنای این است که اگر کسی از نظر مالی توانایی ندارد باید از خدمات کمیته امداد استفاده کند.

امام جمعه شهرستان جوین با تاکید بر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد، تصریح کرد: در این خصوص به صورت ویژه باید از بانک ها پیگیری و مطالبه شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن