پایتخت فرهنگ اسلامی

امارات، آمریکا و فرانسه بیشترین کاربران کتابخانۀ دیجیتال رضوی

کد خبر : 34500

مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، درحالی آمار بازدید از صفحات کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس را اعلام کرد که کشورهای امارات، آمریکا و فرانسه پس از ایران، در صدر بیشترین تعداد کاربران این کتابخانه قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینۀ رضوی، مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمار بازدید از صفحات کتابخانۀ دیجیتال رضوی را اعلام کرد. علی ضرابی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، فعالیت کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس گسترده‌تر شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۸۷هزار مرتبه از صفحات این درگاه اینترنتی بازدید شده و خدمات مجازی به پژوهشگران سراسر دنیا ارائه شده است.

وی تصریح کرد: پس از ایران، بیشترین تعداد کاربران کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی را به ترتیب، کاربرانی از امارات متحدۀ عربی، ایالات متحدۀ آمریکا و فرانسه تشکیل داده‌اند. ضرابی همچنین از کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، اردن، بریتانیا و رومانی به عنوان کشورهایی نام برد که به ترتیب در رده‌های بعدی بیشترین بازدید و کاربری از کتابخانه دیجیتال رضوی قرار دارند.

گفتنی است، کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از یک دهه فعالیت، از کتابخانه‌های دیجیتال نامدار در کشور است که تاکنون چندین میلیون منبع اطلاعاتی را طبق شیوه‌های مطرح علمی دیجیتال‌سازی و تعداد زیادی از منابع دیجیتال را نیز گردآوری کرده است.

منابع اطلاعاتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی که فاقد مسئله حق مؤلف باشد از طریق درگاه اینترنتی digital.aqr.ir در دسترس مستقیم محققان گوشه و کنار دنیا قرار دارد و دیگر آثار موجود نیز به دلیل حفظ حق مؤلف، صرفاً از طریق ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور و همچنین سامانه خدمات تحویل مدرک این کتابخانه به اشخاص حقیقی واگذار می‌شود. سازمان‌ها نیز در قالب اشخاص حقوقی با استفاده از اشتراک IP، از امکان دسترسی به این اطلاعات از راه دور را برخوردارند.

منبع: گنجینه رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن