اسلاید شوشهریورزشی

وعده مهدی تاج برای باز شدن در ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران

کد خبر : 50651

رییس فدراسیون فوتبال وعده داد از نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال، هواداران می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور یابند.

به گزارش صبح مشهد، مهدی تاج در مجمع سالانه هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها پیش از آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بازی‌های نیم فصل دوم فوتبال و فوتسال با حضور تماشاگران برگزار شود. فوتبال با هیچ پدیده‌ای در دنیا قابل مقایسه نیست. بسیاری از صفحات روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی با فوتبال پر می‌شود. اگر فوتبال در کشور نبود نمی‌توانستیم جای خالی آن را با چیز دیگری پر کنیم، همانطور که جام جهانی ۴ میلیارد نفر را به خود مشغول کرد. چه پدیده‌ای در دنیا می‌تواند مردم را اینگونه به خود جذب کند؟

وی در خصوص مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: این آخرین مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی خواهد بود، چراکه ۶ ماه بعد مجمع انتخابی هیات استان برگزار خواهدشد. در گزارش‌های هیات فوتبال متوجه شدیم که درآمدها افزایش پیدا کرده و هزینه‌ها کاهش داشته است، این در حالی است که afc درآمدش کاهش و هزینه‌هایش افزایش داشته است، حتی در فوتبال کشور هزینه‌ها ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: حقوق شناخته شده فوتبال، پول پخش و تبلیغات و… است. باید حداقل بیش از ۵۰ درصد درآمدها از این طریق حاصل شود. گزارش مالی هیات از این لحاظ خوب بود که هزینه‌هایش‌ کاهش داشته است. در بخش فوتبال و فوتسال ساحلی خراسان رضوی نیز وضعیت خوبی دارد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: جای یک تیم لیگ برتری در خراسان رضوی خالی است. به هر جهت باید هیات و استان تلاش کند تا این اتفاق رخ دهد. این اتفاق باید در شیراز نیز رخ دهد. هرچه فوتبال در سراسر کشور گسترش یابد فوتبال کشور توسعه می‌یابد.

تاج افزود: یک اتفاق دیگری که باید اینجا رخ دهد هماهنگی با ادارت کل ورزش استانی است. این یک تکلیف در فدراسیون فوتبال است. برای این مجمع ضرورت دارد که مدیرکل ورزش استان حضور یابد، بدون هماهنگی با مدیرکل ورزش‌ روند توسعه‌ای بسیار کند پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: در ورزش بانوان باید تلاش کنیم توسعه جدی صورت بگیرد. امیدوارم این اتفاق برای توسعه بانوان فوتبال خراسان رضوی رقم بخورد. یک جا که باید یارانه به آن تعلق بگیرد به حوزه بانوان است.

تاج تصریح کرد: هیات وظیفه‌اش تیم‌داری نیست، اما برای توسعه فوتبال و فوتسال بانوان هیات فوتبال می‌تواند پای کار بیاید تا این رشته توسعه یابد. فوتسال و فوتبال ساحلی مزیت کشور است. در این دو رشته جزو بهترین‌های جهان هستیم، منتها باید زیرساخت‌های توسعه این دو مورد در خراسان رضوی صورت بگیرد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اگر همه اتفاقات خوب در یک استان رقم بخورد، اما باز هم پیشانی اتفاقات خوب یک هیات فوتبال را حضور یک تیم لیگ برتری می‌دانم. تیم‌های لیگ برتری نماد استان خود در فوتبال کشور هستند. اینکه یک تیم لیگ برتری داشته باشیم، تیم‌های بزرگ به این شهر خواهند آمد و باعث حضور جوانان و علاقه‌مندان در ورزشگاه است.

وی افزود: فدراسیون فوتبال با کنفدراسیون آسیا روابط خوبی دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط به چند کشور مجوز صدور مدرک مربیگری A آسیا را داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن