استانیاسلاید شو

کدام شهرستان خراسان رضوی بیشترین درراه‌مانده را داشت؟

کد خبر : 50527

با ورود سامانه پرفشار سیبری به کشور و تاثیر آن بر آب و هوای خراسان رضوی، از همان دقایق اولیه تمام اعضاء ستاد بحران در شهرهای مختلف به حالت آماده‌باش درآمده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی به کمک درراه‌ماندگان شتافتند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، در این روزها در کنار نیروهای نظامی و کارکنان اتفاقات شرکت‌های گاز، آب و برق و اعضاء ستاد بحران، نیروهای هلال‌احمر به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسانی نیز وظیفه سنگین‌ و خطیری در خدمات‌رسانی بر عهده داشتند زیرا بعضا برخی مواقع باید ساعت‌ها با پای پیاده، دورافتاده‌ترین و صعب‌العبورترین نقاط را برای کمک به هم‌نوعان می‌پیمودند.

به رغم اینکه طی چند روز گذشته نیروهای هلال‌احمر شهرستان‌های مختلف به حدود ۱۵۰۰ نفر خدمات‌رسانی داشتند اما بر اساس آمارهای ارائه شده هلال‌احمر گناباد، با خدمات‌رسانی به حدود بیش از ۴۴۰ نفر، بیشترین خدمات‌رسانی را به افراد آسیب‌دیده و درراه‌مانده داشته و به آنان کمک‌رسانی و اسکان اضطراری داشته است.

در همین خصوص رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گناباد به ایسنا گفت: از همان ساعات اولیه نیروهای ما در نقاط مختلف شهرستان از جمله مرقد علامه بهلول در مسیر جاده اصلی استقرار یافتند.

علی برومند خاطرنشان کرد: با همکاری استانداری خراسان رضوی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چندین مکان پیش‌بینی شده برای اسکان اضطراری را به وسایل گرمایشی و برخی ملزومات دیگر تجهیز کردیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گناباد با بیان اینکه مسجد نجم‌آباد، مرقد علامه بهلول و مسجد امام صادق(ع) منطقه مند از جمله مکان‌های پیش‌بینی شده برای اسکان اضطراری درراه‌ماندگان بود، عنوان کرد: در همان شب اول به دلیل مسدود شدن مسیر مشهد به قائن ۹ اتوبوس با ۳۶۰ مسافر در مرقد علامه بهلول اسکان یافتند.

وی از رهاسازی و امدادرسانی به سه خودرو با ۱۲ سرنشین در سطح سایر محورهای شهرستان و اسکان آن‌ها در مرقد علامه بهلول خبر داد و گفت: علاوه بر این سه خودرو که دچار خرابی شده بود، به سرنشینان ۱۲ خودروی سواری دیگر نیز اسکان داده شد.

برومند با بیان اینکه صبح جمعه، ۲۳ دی، به اتوبوس دیگری از خط زاهدان که در سه‌راهی استاد دچار نقص فنی شده بود، امدادرسانی صورت گرفت، افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده اتوبوس جایگزین مهیا شد و مسافران به ادامه مسیر پرداختند.

وی اظهار کرد: طی این روزها به ۴۰۰ سرنشین اتوبوس و ۳۶ سرنشین خودروی سواری خدمات‌رسانی شد که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد مدیریت بحران شهرستان، تمام این افراد در مرقد علامه بهلول اسکان یافتند و بسته‌های غذایی نیز بین آن‌ها توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گناباد ادامه داد: به دلیل اینکه احتمال افت فشار و یا قطعی گاز را در شهر می‌رفت، پنج سالن ورزشی نیز پیش‌بینی و با تمامی مساجد و حسینیه‌های شهرستان هماهنگی به عمل آمد تا در صورت بروز مشکل جدی سریعا شهروندان را اسکان دهیم.

وی با بیان اینکه در مجموع نیروهای هلال‌احمر شهرستان گناباد بالغ‌ بر ۲۵ عملیات امداد و نجات در قالب ۱۰ تیم عملیاتی شامل ۲۷ نجاتگر و نیروی عملیاتی داشتند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مسیرهای روستایی هیچگونه حادثه‌ای نداشتیم.

نیاز به ۲ پایگاه امداد و نجات دیگر

برومند در ادامه از فعالیت یک پایگاه امدادی ثابت در نجم‌آباد و یک پایگاه نجات در حاشیه جاده سنتو خبر داد و گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر پیگیر احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه عمرانی هستیم.

وی افزود: نیاز است حداقل یک پایگاه دیگر در محور مشهد و همچنین محور فردوس داشته باشیم که البته پیگیرهای لازم برای این منظور صورت گرفته و در منطقه عمرانی زمین لازم نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گناباد اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۲ انبار امدادی ۶۰۰ متری در محل هلال‌احمر شهرستان به همراه فونداسیون انبار سوم به مساحت ۶۰۰ متر مربع اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گناباد آخرین شهرستان مرزی خراسان رضوی است، از این جهت می‌تواند به عنوان معین استان‌های دیگر عمل کند.

برومند از شهروندان خواست با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا گاز هیچکدام از شهروندان قطع نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن