اجتماعیزندگی

+ تصاویر

مداح سرشناس فقط ۵۰ روز برای برگشت به زندگی وقت دارد

کد خبر : 24212

حاج یونس حبیبی مداح، نوحه‌خوان و جانباز شیمیایی دفاع مقدس چهار ماه است در بیمارستان ساسان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد. او از امروز ۵۰ روز فرصت دارد تا به زندگی برگردد!
به گزارش صبح مشهد، حاج یونس حبیبی مداح، نوحه‌خوان و جانباز شیمیایی دفاع مقدس، ۵۲ سال دارد و اصالتاً مازندرانی و زاده روستای «سیمت» از توابع سوادکوه است که در نوجوانی به جبهه‌های جنگ اعزام شده و تا یک سال پس از پایان دفاع مقدس در منطقه حضور داشته است.


حاج یونس در سال ۱۳۶۸ از قرارگاه رمضان انتقالی گرفته و به ستاد مشترک سپاه پاسداران نقل مکان می‌کند. او سپس مسؤول ارزشیابی سپاه و مدتی مسئول دژبان کل سپاه می‌شود؛ تا این‌که سال ۸۰ به صورت پیش از موعد بازنشست شده است.

حاج یونس که ۷ بار در جبهه‌های جنوب دچار عوارض بمباران‌های شیمیایی دشمن شده، پس از سه بار سکته مغزی، حدود ۷۲ ساعت را در حالت کما به سر برد و حتی در بهمن‌ماه سال ۹۵ خبر درگذشت او در فضای مجازی منتشر شد؛ اما پس از ۳ روز از اغما خارج شد و به زندگی بازگشت؛ هرچند دیگر نه توانست بخواند و نه امور جاری زندگی‌اش را سامان دهد.

حاج یونس بعد از این واقعه، نیمی از توان بدنی‌اش را از دست داد و در منزلی خارج از تهران زندگی می‌کرد. او ماهی چند بار برای مداوا به تهران می‌آمد؛ تا اینکه به دلیل جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس در بیمارستان ساسان تهران بستری شد و از ساعت سه و نیم بامداد روز ۲۱ خردادماه به دلیل مشکلات تنفسی و کاهش سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و تا امروز در کما قرار دارد.

مجتبی حبیبی فرزند این مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این مداح اهل‌بیت (ع) از دوران دفاع مقدس دارای عفونت ریه بود که خون وارد ریه وی شد و به کما رفت. امروز هم بعد از گذشت بیش از ۴ ماه هنوز در همین وضعیت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس اعلام پزشکان معالج با توجه به عارضه وارد شده به مغز، برخی از توانایی‌های جسمانی این مداح از دست رفته است، گفت: در شرایط فعلی حاج یونس حبیبی قادر به دیدن، حرف زدن و نفس کشیدن به صورت ارادی نیست و برای تنفس در طول این ۴ ماه وابسته به دستگاه شده است.

حبیبی ادامه داد: براساس اعلام پزشکان معالج وضعیت پدر هم‌اکنون در طول چند روز گذشته به‌صورت پایدار نگه داشته شده است، اما طبق اعلام آن‌ها هیچ راه درمانی خاصی برای نجات او از این وضعیت، وجود ندارد و تنها به نگهداری وی مشغول هستند.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه یونس حبیبی زیر پوشش بیمه درمانی نیرو‌های مسلح است و این بیمه نیز تاکنون طی تمدید روند درمان تا ۲۰ آذرماه سال جاری تأمین هزینه‌های وی را متقبل شده است، گفت: براساس اعلام مسؤولان با توجه به تمدید دو مرتبه‌ای روند تامین هزینه‌های درمان، بعد از این تاریخ بیمه هزینه‌ها را متقبل نخواهد شد و باید به ازای هر شب نگهداری در بیمارستان مبلغ ۳ میلیون تومان پرداخت کنیم یا با تامین تجهیزات لازم، نگهداری از وی را در منزل با حضور پرستار مجرب انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه منزل این مداح اهل بیت (ع) در شهرستان قرار دارد، امکان انتقال وی برای نگهداری به منزل وجود ندارد، زیرا در صورت وقوع حادثه‌ای، رساندن وی به بیمارستان زمان‌بر خواهد بود، اما مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند با دراختیار قرار دادن منزلی در شهر تهران این مشکل را برطرف کنند.

حبیبی گفت: در مدت بستری بودن حاج یونس حبیبی، مداحان و روحانیونی همچون حجت‌الاسلام حاج سیدحسین مومنی، حاج محسن طاهری، حاج مرتضی طاهری، حاج محمدرضا طاهری، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی و حاج امیر عباسی برای عیادت حضور پیدا کردند و بسیاری نیز از طریق تماس تلفنی جویای حال وی بودند. همچنین در ایام میلاد امام رضا (ع) نیز جمعی از خادمان آستان مقدس رضوی با پرچم متبرک این آستان برای عیادت حضور پیدا کردند.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: از میان مسؤولان مرتبط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا نهاد‌های مرتبط مداحی هیچ مسئولی جز مسئولان بسیج مداحان حضور پیدا نکردند که آنان نیز برای کمک اختصاص وامی را فراهم کردند، اما پرداخت اقساط این وام نیز از عهده خانواده این مداح جانباز خارج است.

براساس این گزارش، در ۱۳۳ روزی که حاج یونس حبیبی مداح اهل بیت(ع) در کما قرار دارد، فرزند وی مجتبی حبیبی برای حفظ نام این مداح و همچنین طلب دعا برای شفای وی از مردم تلاش‌های بسیاری داشته است که آخرین مورد آن انتشار نماهنگی به نام «غمنامه» در آستان اربعین حسینی بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن