استانی

ناوگان راهداری تربت‌حیدریه پاسخگوی حجم بالای تردد در این منطقه نیست

کد خبر : 50126

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: ناوگان ماشین آلات راهداری این شهرستان پاسخگوی امدادرسانی به حجم بالای ترافیک و ظرفیت بالای شاهراههای ترانزیتی در این منطقه بویژه محور منتهی به مشهد نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، علی‌اصغر کرباسی امروز دوشنبه در آیین آغاز طرح ترافیک زمستانی با حضور جمعی از مسوولان محلی افزود: تربت حیدریه در کریدور راههای شرق ایران و حلقه اصلی اتصال استانهای جنوب و جنوب شرق کشور به مشهد مقدس قرار دارد، بنابراین می طلبد برای روان سازی خدمات؛ ناوگان ماشین آلات راهداری شهرستان ارتقای کمی و کیفی یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون اداره راهداری تربت حیدریه از ۲۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین برخوردار است که نه تنها پاسخگوی امدادرسانی حمل و نقل جاده‌ای و نگهداری راهها نیست بلکه به دلیل عمر بالا توانایی لازم در مواقع بحران را ندارد.

کرباسی بیان کرد: راهداران تربت حیدریه به کمک ماشین آلات موجود در فصل بهار و تابستان مشغول خدمت رسانی به خیل عظیم مسافران نوروزی و زائران امام رضا (ع) و در فصل زمستان نیز درگیر رفع بحران و چالش هایی همچون برف روبی هستند، بنابراین ناوگان فرسوده موجود کارایی لازم برای این حجم بالا از خدمت رسانی را ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی دست کم نیاز به ۱۰ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، برف روب و نمک پاش است که اگر چه این نیازها مورد توجه مسوولان و دستگاههای ذیربط قرار دارد اما به دلیل شرایط اضطراری این اقدامات باید شتاب گیرد.

ناوگان راهداری تربت‌حیدریه پاسخگوی حجم بالای تردد در این منطقه نیست

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه اضافه کرد: اکنون ۳۵ نفر از همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه در سه محور ثابت جاده‌ای ‌شامل راهدارخانه رباط سنگ در محور گردنه سبز، راهدارخانه محور گرماب در محور مشهد و راهدارخانه محور گناباد در تاسیسات بوری‌آباد و همچنین راهدارخانه مرکزی در محل اداره مرکزی مشغول خدمت رسانی هستند.

وی در ادامه سخنانش میزان برخورداری راه آسفالته تربت‌حیدریه را ۹۸ درصد اعلام و اظهار کرد: این شاخص از میانگین استان خراسان رضوی به میزان ۹۴.۲ درصد، بیشتر است.

کرباسی با بیان اینکه از مجموع ۷۷۰ کیلومتر راههای مواصلاتی تربت حیدریه، حدود ۵۰۰ کیلومتر آن راه‌ روستایی است، گفت: ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به ۴۳ کیلومتر آسفالت نیاز دارد.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد و بر اساس داده های راهداران در هر شبانه روز فقط در محور ارتباطی خروجی به مشهد حدود ۲۵ هزار تردد ثبت می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن