اسلاید شوشهری

کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند درک مشترک همه دستگاه‌ها از مسائل اجتماعی است

کد خبر : 46455

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیازمند درک و دریافت مشترک از موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش صبح مشهد ، مسعود فیروزی در نشست علمی کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد برگزار شد اظهار داشت: مادامی که درک مشترکی توسط دستگاه‌های دخیل و مرتبط با آسیب‌ها از این موضوع حاصل نشود، نتیجه‌ مطلوبی از کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌دست نخواهد آمد.

وی آسیب‌دیدگان اجتماعی را زخم خوردگان مشکلات و مسائل اجتماعی دانست و گفت: همان گونه در جنگ نظامی، جانبازان، زخم‌خورده و مجروح جنگ هستند، آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز زخم‌خورده جنگ تمام عیار فرهنگی و مهندسی فرهنگی دشمن علیه ملت ما می‌باشند.

فیروزی درباره مختصات اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: استانی با ۳۳ شهرستان، ۱٫۳ میلیون حاشیه‌نشین، همسایگی با سه کشور همجوار، شرایط اقلیمی و بومی خاص، مهاجرپذیری و مسافرپذیری حداکثری، دارای چالش‌های بزرگ اجتماعی است که نیازمند ارائه‌ راهکاری جامع و همه‌جانبه برای حل مسائل و بحران‌های فردی و خانوادگی است.

وی تصریح کرد: تا هنگامی که آسیب‌دیدگان اجتماعی در نگاه برخی دستگاه‌ها، عامل آسیب‌زدن به جامعه هستند و زخم خورده‌ جنگ تمام عیار دشمنان فرهنگی نظام محسوب نمی‌شوند نمی‌توان به راهکار واحد و منسجمی در این زمینه دست یافت.

فیروزی خاطرنشان کرد: دختران فراری، کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر، زنان سرپرست خانوار و دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب‌دیده از جمله اجزای این جمعیت زخم‌خورده هستند و در خراسان رضوی تلاش مضاعفی توسط مسئولان استان و متخصصان بهزیستی در جریان است تا مصایب و مشکلات این حوزه کاهش یابد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اشاره به موضوعات مبتلابه استان در زمینه اجتماعی، خواهان بازنگری و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی و تعدیل و اصلاح آنها شد افزود: برخی دستورالعمل‌ها آرمان‌گرایانه است و با امکانات و شرایط واقعی نیروی انسانی و اعتبارات بهزیستی هماهنگی ندارد در حالی که دستگاه قضایی و مقامات استان، شرایط مراکز و مددجویان را با همان دستورالعمل‌های آرمانی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن