پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی: مهاجرت طلاب از مشهد به قم باید معکوس شود

کد خبر : 49895

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این که بستر شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها در حوزه مشهد باید فراهم شود، گفت: مهاجرت طلاب از مشهد به قم باید معکوس شود و این کار ممکن است. حوزه مشهد باید به جایگاهی برسد که فضلا از قم و نجف برای کسب علم به مشهد بیایند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، با اشاره به ایستادگی علما در برابر تمام رنج‌ها و سختی‌ها در طول تاریخ برای دفاع از دین، گفت: روحانیت در طول تاریخ با وجود همه رنج‎ها، لحظه‌ای از پاسداری اسلام دست نکشیده است.

وی حوزه‌های علمیه‌ را مجموعه‌هایی مهم و اثرگذار در حفظ اسلام ناب و ارزش‌های دین دانست و ابراز کرد: هیچ مجموعه و نهادی توانایی و صلاحیت لازم برای پر کردن جایگاه حوزه علمیه را ندارد، آن مجموعه‌ای که تا به امروز اسلام ناب، مکتب و بنیان‌های عمیق فقه تشیع را حفظ کرده، همین طلاب و حوزه‌های علمیه بوده‌اند. تولیت آستان قدس رضوی افزود: از ابتدای فعالیت حوزه علمیه و روحانیت که پس از غیبت صغری آغاز شد، فشارها، محرومیت‌ها و تهدیدهای فراوانی متوجه حوزه‌ بوده اما با عنایت امام زمان(عج) حوزه‌های علمیه پا بر جا مانده است، هر مجموعه دیگری این میزان هجمه‌ را متحمل می‌شد تاکنون از بین رفته بود و این ماندگاری خود یک معجزه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی نقش حوزه و طلاب را بی بدیل توصیف و تصریح کرد: روحانیت شیعه در همین سختی‎ها و دشواری‎ها رشد کرده است، بنای رضاخان بر نابودی روحانیت و حوزه‌ علمیه بود اما از همین حوزه علمیه یک روحانی جلیل‌القدر برخاست و به فضل الهی و عنایت امام زمان(عج) دودمان پادشاهی را در این کشور برچید. وی گفت: مضجع شریف عالم آل محمد(ع) در مشهد است و طلاب و حوزه علمیه این شهر نباید از این گنجینه عظیم غفلت کنند، حوزه مشهد با الهام از این روح مقدس و پاک می‌تواند بلندترین گام‌ها را بردارد، بخشی از کلاس‌های درس حوزه علمیه می‌تواند در حرم مطهر برگزار شود و طلاب اگر در مسئله علمی دچار مشکل می‌شوند باید از حضرت رضا(ع) مدد بجویند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن