اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

اهتزاز پرچم عزای فاطمی بر فراز گنبد رضوی

کد خبر : 49996

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پرچم سبز گنبد منور رضوی به نشانه اعلام عزا، با پرچم سیاه تعویض شد. به گزارش آستان‌نیوز، در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پرچم گنبد منور حرم مطهر حضرت رضا(ع)، صبح امروز با حضور جمعی از خادمان این آستان مقدس تعویض شد. در این مراسم، خادمان با ذکر مصیبت و زمزمه مرثیه‌هایی در سوگ شهادت حضرت زهرا(ع)، پرچم سیاه عزا را با عبور از میان جمعیت زائران عزادار به فراز گنبد حرم رساندند و با اهتزاز آن، آغاز ایام عزاداری فاطمیه را اعلام کردند.

همچنین به گزارش مهر، در آستانه سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص)، بارگاه ملکوتی رضوی به همت خادمان این آستان مقدس با نصب کتیبه و پارچه مشکی سیاه‌پوش و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی شد که برای عرض تسلیت به ساحت امام هشتم(ع) و شرکت در مراسم مذهبی ایام فاطمیه به این آستان مقدس مشرف می‌شوند. سیاه‌پوشی ایام فاطمیه حرم رضوی در آستانه ۱۳ جمادی‌الاول آغاز می شود و تا دهه دوم فاطمیه وسعت سیاه‌پوشی‌ها افزایش می‌یابد. پارچه‌های مشکی نیز دور تا دور سقاخانه صحن‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، نقاره‌خانه و گلدسته‌های حرم مطهر نیز نصب شده که اشعار آیینی، تذکره صاحب الزمان(عج) و عبارت «یا زهرا» روی آن ها به چشم می‌خورد.

ویژه برنامه‌های حرم رضوی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اجتماع بزرگ سوگواران فاطمی صبح پنج‌شنبه ۱۷ آذر، با حضور جمع کثیری از بانوان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. به گزارش آستان‌نیوز، امروز و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برنامه محوری حرم مطهر رضوی، برپایی اجتماع بزرگ بانوان فاطمی خواهد بود که از ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه ۱۷ آذر، در رواق امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد. امشب نیز ویژه برنامه شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی پس از نماز مغرب و عشا، با قرائت زیارت امین‌ا… آغاز خواهد شد. سخنران این مراسم آیت‌ا… صدیقی امام جمعه موقت تهران خواهد بود و قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرایی توسط سیدمهدی میرداماد و شعرخوانی سیدروح‌ا… موید از دیگر برنامه‌های شام شهادت بانوی دو عالم، در حرم مطهر رضوی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن