اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

پیکر شهدای مدافع امنیت در مشهد تشییع شد

کد خبر : 49716

پیکر پاک ۲ شهید بسیجی مدافع امنیت و یک شهید گرانقدر مرزبانی عصر پنجشنبه در مشهد تشییع شد.

به گزارش صبح مشهد، مردم قدرشناس مشهد که تاکنون ۱۰ هزار شهید در راه اعتلای آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی تقدیم کرده اند در آیین تشییع شهیدان بسیجی حسین زینال زاده و دانیال رضازاده و شهید گرانقدر مرزبانی رضا رضوانی که روز چهارشنبه در اثر سانحه در مرز سراوان به شهادت رسیده بود حضور یافتند.

مردم انقلابی مشهد پیکر این سه جوان شهید خود را از چهارراه مجد تا چهارراه میدان بار که اخیرا محل جولان معدود عناصر آشوبگر برای تعطیلی بازار بود تشییع کردند و پس از عبور از میدان شهدا در حرم مطهر رضوی گرد هم می آیند.

آیین تشییع با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیات عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) آغاز شد و در مسیر، پیکرهای گلگون کفن فرزندان رشید شهر با نوای “حیدر، حیدر” و “لبیک یا حسین” از خیابانهای مشهد الرضا عبور کرد.

در خلال سخنرانی و قرائت دلنوشته همسر شهید دانیال رضا زاده نیز مردم در کنار تکبیر فریاد برآوردند “منافق آشوبگر اعدام باید گردد”.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مطهر سه شهید گرانقدر حافظ امنیت در گلزار بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی حسین زاده نامقی افزود: خاکسپاری امشب پس از برگزاری مراسم وداع در حرم رضوی در بهشت رضا انجام می شود.

معاون هماهنگی زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ما برای مردم احترام قائلیم، منتقدان از شرایط موجود فرزندان و برادران ما هستند و ما موظفیم برای حل مشکلات مردم به سراغ آنان برویم اما حساب اغتشاشگران از معترضان جداست.

حجت الاسلام حجت گنابادی افزود: مردم برابر اقدامات آشوبگران کوتاه نمی آیند و دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی تاکید کرد:آمریکایی ها در خصوص دهه هشتادی‌های ما دچار اشتباه محاسباتی شدند ما ۱۶ هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم و این بار نیز نوجوانان ما آمریکایی ها را نابود خواهند کرد.

به گزارش صبح مشهد، عصر روز پنجشنبه۲۶ آبان در منطقه چهارراه حر عاملی مشهد تعدادی از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد تعطیلی فروشگاهها و مغازه‌های این محل را داشتند که پس از حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر به صورت ناگهانی با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند حمله کرده و ۲ نفر را شهید و سه نفر از آنها را زخمی کردند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن