یادداشت روز

توصیه دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام خطاب به الهام علی اف:

کشور آذربایجان را بازیچه برنامه های اسرائیل در قفقاز نکنید/ ایران تنش زدایی را به عنوان یک اصل راهبردی دنبال و این مهم را باید همه سران کشورهای اسلامی مورد توجه جدی قرار دهند

کد خبر : 49631

مشاور شخص دبیرکل سازمان ملل در خصوص مسائل جهان اسلام گفت: آذربایجان طی سال‌های اخیر، روابط راهبردی گرمی با اسرائیل داشته است که به لطف نفوذ مهره‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیلی، اکنون مقابله با ایران را در کانون اهداف خود می‌بیند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آژانس بین المللی خبری سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام، علی کهنمویی افزود: اسرائیل طی سال‌های گذشته همکاری‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های امنیتی-راهبردی با کشورهای منطقه آغاز کرده تا از طریق این روابط، جای پای خود را در فضای ژئوپلتیک محکم کند. چه کشورهای عربی که بعضاً روابط گسترده و عمیق خود را با رژیم صهیونیستی نیمه‌رسمی نگه داشته‌اند، و چه کشورهای دیگری که علناً با این رژیم روابط سیاسی دارند، با انگیزه‌ی بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناورانه‌ی اسرائیل، با تل‌آویو هم‌بستر شده‌اند تا به گمان خود، چیزی از این رابطه به دست آورند و ظرفیت‌های خودشان را تقویت کنند.

رئیس اتحادیه جهانی حقوق دانان مستقل مسلمان ادامه داد: آذربایجان در قلب منطقه‌ی قفقاز جنوبی، جایگاه ژئوپلتیک بسیار خاصی را در اذهان کارشناسان این منطقه تداعی می‌کند که ظرفیت فراوانی را برای اجرای اقدامات شرورانه‌ی اسرائیل فراهم می‌آورد.

مدیر شبکه خبری جهانی الحرا با ذکر اینکه به شهادت تاریخ دشمنان دین مبین اسلام هیچگاه دوست امت اسلامی نبوده و نخواهند بود به الهام علی اف تذکر داد اینجانب بر اساس منشور جهانی ۲۰ ماده ای مصوب نهم دسامبر ۱۹۹۸ سازمان ملل در خصوص مدافعان حقوق بشر و منشور ۳۰ ماده ای جهانی ملل متحد و در جایگاه مدعی العموم حقوق بشری جهان اسلام به منظور صیانت از حقو ق ملت های مسلمان و حفظ وحدت امت اسلامی رسما از شما میخواهم ملت مسلمان و کشور آذربایجان را، بیش از این در میدان و دام جریان های ایران ستیز اسرائیلی قرار ندهید چرا که ۹۷ درصد مردم کشور آذربایجان مسلمان هستند و دین وحدت آفرین اسلام، نقطه اتصال و مشترک بین دو کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران و همسایه شمالی خویش می باشد.

وی همچنین از دبیر کل سازمان همکاری اسلامی خواست با توجه به تحرکات شیطنت آمیز اسرائیلی ها در برخی کشورهای اسلامی منطقه، بیانیه هشدار و محکومیت لازم را صادر نماید.

دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام افزود: به نظر می رسد که اسراییل حامی اصلی تغییرات ژئوپلتیک در شمال ایران است که در این مسیر همراهی آذربایجان و ترکیه را هم با خود دارد. برای این رژیم حضور آذربایجان با سلاح های امده از تل‌آویو در مرز با ایران می تواند برگ برنده ای باشد تا همواره به عنوان یک تهدید علیه جمهوری اسلامی از ‌آن بهره ببرد. از سوی دیگر این کشورها مایلند راه های ارتباطی ایران به اروپا را قطع کرده و انزوا را به تهران تحمیل کنند. امری که تهران حاضر نیست که به آن تن دهد و دیپلمات ها این موضوع را در روابط خود در نظر داشته و خواهند داشت.

برای ملت مسلمان ایران ممانعت از اقدامات اخیر از اهمیت زیادی برخوردار است. اما این دیپلمات ها هستند که می توانند با فعال شدن در حوزه قفقاز و مرزهای شمالی کشور به دنبال اتحادهای تازه ای باشند که از جولان صهیونیست ها در مرزها جلوگیری کنند.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام ( KUNS ) 

رونوشت :

۱-معاونت ارزشیابی و نظارت بر بر عملکرد دولت ها و نهاد های سیاسی سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام در زمینه رعایت مصادیق حقوق بشر

۲–معا‌ونت ا مو ر سران و بزرگان جهان اسلام

۳– مدیر کل ویژه امور لیست سیاه و دفتر محرمانه سازمان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن