پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی:

کافه کتاب آفتاب به دلیل عملکرد ۳ ماهه اخیرش تعطیل شد

کد خبر : 49607

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی در واکنش به نامه شهرداری مشهد مبنی بر تعطیلی کافه کتاب آفتاب، خطاب به مدیر آن گفت: نمی‌شود هرچه در چنته داری برای ضدیت با فضای فرهنگی خرج کنی و بعد بگویی چرا من را تعطیل می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد، مجید عسگری در حاشیه نشست خبری ستاد برگزاری هفته کتاب خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران در خصوص تعطیلی کافه کتاب آفتاب مشهد اظهار کرد: به دلیل تسامح و تساهل مدیران جمهوری اسلامی در فضای هنر و رسانه، این‌گونه شده که اشخاصی در حوزه‌های مختلف تئاتر، کتاب و سینما هر آنچه دلشان می‌خواهد به فضای رسمی کشور می‌گویند، ولی در جایی که قرار است امتیازی که نظام به آن‌ها داده قطع ‌شود، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.

وی خطاب به مدیر کافه کتاب افزود: نمی‌شود شما در سه ماه گذشته هر آنچه در چنته داری برای ضدیت با فضای فرهنگی خرج کنی و بعد بگویی «چرا من را تعطیل می‌کنند؟» در غرب هم که لیبرال‌ترین و دموکرات‌ترین کشورها هستند، سلیبریتی‌ها اینگونه حرف نمی‌زنند. من از آقای حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مطالبه کردم که چرا دوستانی که نکات تعرض‌آمیز جدی بیان کردند، در هفته کتاب و دیگر رویدادها به آن‌ها امتیاز می‌دهید.

وی یادآور شد: در استوری‌هایی که منتشر شده است، امضای خود من هست که سال ۹۲ وقتی به عنوان مدیر فرهنگ‌سرای بهشت فعالیت می‌کردم، بیشترین تلاش را کردم تا کتاب‌فروشی این آقا از ۲ مغازه به ۶ مغازه تبدیل شود. همچنین تلاش کردم کتاب‌فروشی‌های دیگر رونق یابند، اما امروز برخی از همین دوستان از این امتیازات استفاده می‌کنند و بر علیه فضای فرهنگی کشور حرف‌هایی می‌زنند که باید هزینه دهند. اتفاقا من می‌گویم چرا اینجا پلمب نشود.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن