پایتخت فرهنگ اسلامی

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

حمایت آستان قدس رضوی از تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی

کد خبر : 49561

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تبیین جایگاه و اثربخشی مناسب تشکل‌های مردمی جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه، به ویژه پاسخگویی به سوالات و ابهامات نسل جوان گفت: یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی بر اساس تاکیدات تولیت تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش صبح مشهد، مالک رحمتی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری هدفمند دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی تشکل‌های مردمی برای دستیابی به راهکارهای موثر جهت حل مشکلات موجود جامعه اظهار کرد: رویداد «هم‌افزا» در حقیقت بستر ایجاد شناخت ظرفیت‌های موجود در تشکل‌های فرهنگی را برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان فراهم آورده است.

وی افزود: فعالیت‌های این تشکل‌ها به دلیل عجین بودن با مردم، ابتکاری، نوآورانه و همواره یک قدم از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی جلوتر بوده و به همین دلیل انتظار می‌رود از این تجریبات با رویکرد حل مساله استفاده شود.

رحمتی ادامه داد: این رویداد برای نقش‌آفرینی مردم در قامت حلقه‌های واسط ارتباط موثر میان مؤسسات و ظرفیت‌های مردمی فعال، کارآمد و پیشرو است که از یک سو می‌تواند ظرفیت‌های مردمی مستعد پیشرفت را معرفی نماید و از سوی دیگر دستگاه‌های دولتی می‌توانند به منظور حل مشکلات و مسائل مردم و جامعه از ابزار و دانش این تشکل‌ها استفاده کنند.

لزوم هم‌افزایی ‌تشکل‌ها برای دستیابی به راهکارهای اثربخش

وی با اشاره به اینکه امروز در این رویداد میزبان بیش از ۱۱۰ تشکل مردمی فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم، افزود: طی بازدید از غرفه‌ها با نوع فعالیت‌های گسترده جبهه فرهنگی و اجتماعی حاضر در این نمایشگاه، آشنایی لازم به وجود آمد و حقیقتا می‌توان گفت این تشکل‌ها با کمترین هزینه، بیشترین کارایی و بهره‌وری را در فعالیت‌های عملیاتی دارند و اغلب فعالیت‌هایشان به دلیل شناخت دقیق و صحیح مساله و با استفاده از زبان روز از اثربخشی مطلوبی برخوردار است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: تعامل و هم‌افزایی تشکل‌های مردمی حاضر در این رویداد برای تجمیع ظرفیت‌های یکدیگر ضروری است تا با خلق ارزش و اثربخشی مطلوب و بهره‌وری حداکثری، از آن در راستای ارائه راهکارهای کارگشا برای حل نظام مسائل دستگاه‌های اجرایی استان بهره برد.

رحمتی گفت: دقیقا در شرایط کنونی نسبت به برپایی چنین نمایشگاهی احساس نیاز می‌شد که با تدبیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در استان این اتفاق رقم خورد.

رحمتی رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی را مصداق بارز عمل به جهاد تبیین معرفی و اظهار کرد: این انقلاب بر پایه اعتماد و اعتقاد به مردم شکل گرفته و حضور مردم، کلید حل مشکلات در همه مسائل است.

وی ادامه داد: به‌ طور ویژه در مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد؛ بنابراین یکی از بزرگترین اقدامات مهم در راستای عینیت‌بخشی به جهاد تبیین، ایجاد بستر هم‌افزایی تشکل‌های مردمی است که رویداد حاضر، این بستر را برای جامعه فرهنگی استان فراهم کرد.

لزوم حمایت از تشکل‌های مردمی

وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان از تشکل‌های مردمی حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز تاکید و تصریح کرد: تشکل‌های مردمی از جنس مردم است. بنابراین برای پاسخگویی به شبهات و سوالات جوانان، نوجوانان و سایر اقشار جامعه باید از ظرفیت همین تشکل‌ها استفاده کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، رحمتی خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دولتی حمایت و پشتیبانی به هنگام از فعالیت‌های مردم است که اگر این اتفاق رقم بخورد یقین با سرعت بیشتری حل مساله اتفاق خواهد افتاد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس، حمایت و پشتیبانی از تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: این رویداد به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با هدف شناساندن ظرفیت تشکل‌های فرهنگی استان به یکدیگر و مسئولان اجرایی برگزار شد و امیدوارم خروجی آن منجر به حل بخشی از مسائل مرتبط با بحران‌ها و مشکلات موجود در جامعه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن