اسلاید شوشهری

راهیپمایی ۱۳ آبان با حضور پرشور مردم مشهد

کد خبر : 49468

مردم ولایت‌مدار مشهد از صبح امروز برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان در عرصه میدان شهدای این شهر حضور پرشور و گسترده‌ای داشتند و با شعار «حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی» این راهپیمایی را آغاز کردند.

به گزارش صبح مشهد، حرکت گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم مشهد در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد و راهپیمایان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و سردادن شعارهایی در حال طی کردن مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی هستند.

در حالیکه امروز هوای مشهد بارانی و به نسبت سرد است، اقشار مختلف مردم مشهد پیش از آغاز راهپیمایی در عرصه میدان شهدا جمع شدند تا حماسه دیگری را خلق کنند و اراده پولادین خویش را در مسیر حفظ آرمان های انقلاب اسلامی به رخ استکبار جهانی بکشانند.

اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه سرود دانش آموزی محبان الحسین (ع) و سردادن شعارهای انقلابی و قرائت بیانیه از جمله برنامه های مراسم راهپیمایی۱۳ آبان در عرصه میدان شهدای مشهد بوده است.

راهپیمایان مشهدی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود خائن در مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی؛ خشم خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه سایر مسوولان در این راهپیمایی شرکت دارد و پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی سخنرانی می کند.

یک دانش آموز پایه هفتم تحصیلی در حاشیه مراسم ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ما دانش آموزان نسل دوم انقلاب، پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و در مسیر ولایتمداری پدران خود گام خواهیم برداشت.

مجید قانع در حالیکه پرچم ایران در دستانش بود، عنوان کرد: ۱۳ آبان نمادی پیروزی حق بر باطل است و خیل عظیم مردم با حضور مقتدرانه خود، هراس‌زدایی از شیطان بزرگ را به منصه ظهور رساند و به رغم همه دشمنی ها، ملت ایران مقاوم و پیروزمندانه ایستاده است.

یکی از مدیران ناحیه چهار آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امروز تحولات جهانی از اروپا تا آمریکای لاتین و از شرق و غرب آسیا گواهی بر بن بست تفکر استکباری ایالات متحده آمریکا است.

مهدی ذاکر ادامه داد: امروز صدای افول آمریکای جنایتکار و دنباله‌روهای این رژیم تروریستی بیش از پیش برای جهانیان آشکار شده است و عرصه بر آنان تنگ شده است و بی‌شک بزرگداشت روز سیزده آبان و حضور حماسی در مراسم آن، تاثیر راهبردی بر مایوس شدن آمریکا از هر نوع طمع ورزی نسبت به ایران تمدنی و تمدن‌ساز خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر جنگ ترکیبی و همه جانبه استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آن علیه ملت شریف ایران در روزهای اخیر برکسی پوشیده نیست و ملت ایران شرارت‌ها و جنایت‌های این روزها را فراموش نخواهد کرد و انتقام تمامی جنایات از جمله خون انسان‌های بیگناه که در حرم شاهچراغ (ع) ریخته شد و خون‌های غریبانه بسیجیان و نیروهای امنیتی و انتظامی را خواهد گرفت.

راهپیمایان در پایان مراسم یوم الله ۱۳ آبان در نماز جمعه این هفته مشهد به امامت آیت الله سید علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی شرکت می کنند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن