اجتماعی

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

چاپ و بسته‌بندی یک صنعت راهبردی و محوری در تولید و اقتصاد کشور است/ حمایت ویژه شورای سیاست‌گذاری چاپ از برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان رضوی

کد خبر : 49414

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای سیاست‌گذاری چاپ متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه دیپلماسی، شرایطی را فراهم خواهد کرده است تا منتخبان و صاحبان صنایع برگزیده در جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان رضوی عرصه وسیع‌تری برای کنش‎گری و اثرگذاری در حوزه صادرات و مراودات بین‌المللی داشته باشند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی، یاسر احمدوند با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد ملی در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی اظهار کرد: آبان امسال هم شاهد برپایی نمایشگاه ملی صنعت چاپ و نشر در تهران بودیم و هم جشنواره صنعت چاپ در مشهدالرضا(ع) برگزار خواهد شد و امیدواریم که جلسات کارگروه‌های تخصصی در حاشیه این رویدادها نتیجه چشمگیری همچون احیای جایگاه این صنعت در عرصه اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: در شرایطی که شعار رونق تولید به‌عنوان یک اصل اساسی در عرصه مدیریت کلان کشور مطرح است، برخی تمام توجه خود را بر صنعت، بورس و عرصه‌های مشابه متمرکز کرده‌اند درحالی‌که صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌عنوان یک صنعت راهبردی و محوری در تولید و پرورش اقتصادی کشور شناخته می‌شود و محصولات آن در خدمت همه صنایع و خدمات است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رشد صنعت چاپ و بسته‌بندی متناظر با رشد تولید در همه ابعاد و زمینه‌ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه و همسایگان شرق و شمال شرقی ما به دنبال توسعه‌نیافتگی صنایع، به‌طور گسترده درحال خام‎فروشی هستند و بر همین اساس در سال‌های اخیر، رویکرد اصلی خود را بر توسعه زیرساخت‌های حوزه فرآوری محصولات متمرکز کرده‌اند. در این شرایط، تسهیل مراودات تجاری با این کشورها که به برکت سیاست حسن همجواری در دولت سیزدهم حاصل شده، فرصت بکر و بی‌نظیری را برای به میدان آمدن صنایع چاپ و بسته‌بندی ایرانی فراهم کرده تا نبض بازار این کشورها را به دست بگیرند.

وی ادامه داد: اخیراً در جریان بازدیدی که از دو شهرک صنعتی در استان خراسان رضوی صورت گرفت، با ظرفیت‌های فوق‌العاده صنایع چاپ و بسته‌بندی در خراسان رضوی آشنا شدیم و به دنبال آن هستیم که مشهدالرضا(ع) به نمایندگی از خراسان رضوی به قطب صادرات خدمات، محصولات و دانش چاپ و بسته‌بندی به آسیای میانه تبدیل شود. شورای سیاست‌گذاری چاپ متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان دستگاه دیپلماسی، شرایطی را فراهم خواهد کرد تا منتخبان و صاحبان صنایع برگزیده در جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان رضوی عرصه وسیع‌تری برای کنش گری و اثرگذاری در حوزه صادرات و مراودات بین‌المللی داشته باشند.

بیست و دومین آئین بزرگداشت روز ملی چاپ و تجلیل از فعالان پیشکسوتان چاپ استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اهالی صنعت چاپ این استان، دوازدهم آبان ماه امسال در محل هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن