اقتصادی

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

مشهدالرضا(ع) دروازه صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ به آسیای میانه است

کد خبر : 49395

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با رایزنی‌های فشرده دستگاه دیپلماسی، امروزه امکان مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه فراهم شده و در این کریدور تجاری، مشهدالرضا(ع) می‌تواند دروازه صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ باشد.

به گزارش ستاد خبری بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در تشریح ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ به کشورهای همسایه اظهار کرد: با رایزنی‌های فشرده دستگاه دیپلماسی، امروزه امکان مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه فراهم شده و در این کریدور تجاری، مشهدالرضا(ع) می‌تواند دروازه صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ باشد.

وی افزود: اکنون‌که بازار بکر کشورهای آسیای میانه پذیرای صاحبان صنایع ایرانی است، مهم است که صنایع پیشتاز در حوزه چاپ و بسته‌بندی در ابتدا حوزه‌های مستقل بازاریابی و صادرات را تشکیل دهند تا در آینده نزدیک، فعالان ایرانی این صنعت بتوانند عرصه بسته‌بندی محصولات تولیدی در همسایگان شمال شرقی را در دست بگیرند.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در انتها ابراز امیدواری کرد: چه کسی می‌گوید به خاطر رونق حوزه تکنولوژی‎های نو و فضاهای ارتباطی جدید، دیگر عصر صنعت چاپ به پایان رسیده است؟ امروزه صنعت چاپ ازجمله محور اقتصاد جهانی است و نبض صنعت بسته‌بندی را به‌عنوان یکی از پررونق‌ترین عرصه‌های اقتصادی در اختیار دارد. در ایران هم می‌توان شرایط مشابهی ایجاد کرد و اگرچه امروزه مشکلات بسیاری گریبان گیر صنعت چاپ است و از چالش نقدینگی گرفته تا مشکلات حوزه کاغذ، عرصه را بر فعالان این صنعت تنگ کرده اما می‌توان با افزایش حوزه نفوذ و تأثیرگذاری صنعت چاپ با سایر بسترهای اقتصادی ازجمله صنعت تبلیغات و بسته‌بندی، هم گره از دست و پای صنعت چاپ باز کرد و هم جان تازه‌ای به صنعت بسته‌بندی داد.

بیست و دومین آئین بزرگداشت روز ملی چاپ و تجلیل از فعالان پیشکسوتان چاپ استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اهالی صنعت چاپ این استان، دوازدهم آبان ماه امسال در محل هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن